Reklama piwa w czasie chronionym

Tagi: kara tvp
23.12.2014
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 17 grudnia 2014 r. nałożył na Telewizję Polską karę w wysokości 10 000 zł za wyemitowanie reklamy piwa w czasie chronionym.
znak paragraf
Analiza nadesłanych przez nadawcę materiałów wykazała, że w paśmie programowym pomiędzy 6.00 – 8.00 wyemitowana została reklama piwa. Naruszony został w ten sposób art. 16b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r., reklama i promocja piwa nie może być prowadzona w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 6.00 a 20.00, z wyjątkiem reklamy prowadzonej przez organizatora imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego w trakcie trwania tej imprezy. Art. 16b ust. 1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji dotyczy zakazu nadawania przekazu handlowego napojów alkoholowych, w zakresie regulowanym przez powyższą ustawę.

Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia, możliwości finansowe nadawcy, a także jego dotychczasową działalność, w tym stwierdzone przypadki naruszenia w przeszłości  powyższych norm.

Decyzja nr 18/2014

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie