Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
To istotny krok w kierunku uzyskania pełnej transparentności w obszarze pomiaru widowni kanałów telewizyjnych, które poza telewizją naziemną i platformami należącymi do samych nadawców są również dostępne w internecie. Jednocześnie takie projekty mogą pozwolić na wprowadzenie do ekosystemu polskich mediów zasady must measure, która mogłaby funkcjonować z ustawowym obowiązkiem must carry / must offer. Dzięki temu nadawcy mogliby uzyskać narzędzia do pomiaru widowni swoich kanałów dostępnych w ramach internetowych platform OTT – powiedział Przewodniczący KRRIT Witold Kołodziejski.
Proponowane rozwiązanie pozwoli na analizę pomiaru widowni serwisów OTT opisywanych jako Platformy Audio lub Platformy Video. Dzięki odpowiednim skryptom i regułom kategoryzacji zarówno nadawcy jak i reklamodawcy będą mogli uzyskać informacje o czasie kontaktu z danym kanałem telewizyjnym wraz z liczbą osób oglądających/słuchających wraz z ich profilem. Całość jest jednocześnie klasyfikowana jako oglądalność/słuchalność danego kanału telewizyjnego/programu radiowego oraz jako czas spędzony na platformie OTT.
W wynikach badania będziemy mogli precyzyjnie zaprezentować wyniki zarówno platform audio/video, jak również oglądalność kanałów nadawców radiowo-telewizyjnych. Proponowane skrypty "potrafią" sklasyfikować czy w danym playerze odtwarzana jest treść na żądanie czy emitowany jest sygnał telewizyjny na żywo - przekazał Prezes PBI Paweł Laskowski.
Założenia projektu pozwalają, już na etapie pilotażu, objąć pierwsze serwisy typu OTT pełnym raportowaniem. Prezentacja wyników może nastąpić już w listopadzie 2020 roku. Obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z wiodącymi platformami tego typu.
Inicjatywa Przewodniczącego KRRIT Witolda Kołodziejskiego to kolejny krok w stronę uzyskania porozumienia pomiędzy nadawcami a właścicielami internetowych platform OTT. Nadawcy otrzymują dane o swojej poszerzonej internetowej grupie odbiorców, a platforma OTT będzie w posiadaniu niezależnego pomiaru czasu spędzanego na swoich stronach lub w danym playerze TV. Dzięki pomiarowi, oglądalność platform OTT w internecie będzie uwzględniona w ratingach nadawanych stacji TV, w tym w ratingach dla reklam. Przede wszystkim jednak zyskają widzowie, którzy będą mieli większy wybór dostępu do kanałów telewizyjnych nadawanych na żywo bez względu na rodzaj używanej technologii.
Takie podejście uwzględnia obecne trendy w konsumpcji mediów, które wskazują, że w związku z postępem technologicznym widownia tradycyjnie nadawanej telewizji coraz liczniej przenosi się do internetu.