Reklama alkoholu

Tagi: kara tvn
30.12.2015
Przewodniczący KRRiT, Jan Dworak, 22 grudnia 2015 r. nałożył na TVN S.A., nadawcę programu TVN, karę w wysokości 60 000 zł w związku z emisją reklamy alkoholu.
Symbol paragrafu
Przeprowadzona przez KRRiT analiza fragmentu programu wyemitowanego 27 grudnia 2014 r. w godz. 00:30 – 01:00 wykazała naruszenie art. 16b ust.1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji dotyczącego nadawania przekazów handlowych napojów alkoholowych w zakresie regulowanym przez ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Wbrew zapewnieniom nadawcy, iż była to informacja o sponsorowanym wydarzeniu, konstrukcja analizowanych fragmentów przekazu jest charakterystyczna dla reklam. Prezentowane obrazy miały na celu wywołanie u odbiorcy pozytywnego skojarzenia z prezentowanym produktem i zachęcenie go do nabycia, co należy uznać za właściwe reklamie.

Oceniając zakres i stopień szkodliwości naruszenia uwzględniono, że program TVN jest dostępny powszechnie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, a jego udział w rynku plasuje go w pierwszej trójce programów telewizyjnych w Polsce. Z drugiej strony nocna pora emisji omawianego przekazu wpływa na niższą oglądalność programu. W ramach tej przesłanki Organ uwzględnił również rodzaj naruszonych dóbr.

Decyzja nr 24/2015

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie