Reklamy suplementów diety – co warto wiedzieć?

02.02.2016
Ponad 3 mld zł to wartość rynku suplementów diety w Polsce. Ich producenci tylko w 2015 roku wydali 871 mln zł na promocję. Dlatego tak ważne jest, aby konsumenci wiedzieli czym w istocie są suplementy i jak umiejętnie odczytywać przekaz zawarty w ich reklamach.
grafika z lekami
Pomocny w tym może być poradnik konsumencki „Co warto wiedzieć o suplementach diety” przygotowany wspólnie przez  kilkanaście  instytucji  m.in. Ministerstwo Zdrowia, Główny Inspektorat Farmaceutyczny czy Instytut Żywności i Żywienia. Autorzy poradnika zalecają zwracanie szczególnej uwagi na różnice pomiędzy lekami a suplementami i  sceptycyzm w kierowaniu się pozytywnymi opiniami zamieszczanymi w Internecie. Wskazują, że wiele znajdujących się w sieci informacji zostało opłaconych przez producentów suplementów.

Suplementy diety to w sensie prawnym po prostu produkty żywnościowe. Mogą wyglądać jak leki, mieć podobne nazwy, a nawet być produkowane przez firmy farmaceutyczne i sprzedawane w aptekach. Nie są jednak lekami. Nie podlegają także tak restrykcyjnym badaniom jak lekarstwa.

Wiele  reklam suplementów adresowanych jest do ściśle określonych grup wiekowych. Nie istnieją  jednak wskazania mówiące, że od określonego momentu życia zaczyna nam czegoś w organizmie brakować. Co więcej stosowanie suplementów przez dzieci poniżej 6 lat może im zaszkodzić.

Suplementy bywają promowane jako remedium na różne dolegliwości np. ogólne przemęczenie. Te same objawy mogą być objawem różnych przyczyn. Dlatego należy konsultować się ze specjalistami, zanim zacznie się z nich korzystać.

Rozwagą w korzystaniu z suplementów diety powinny kierować się  także osoby przyjmujące leki. Równoległe ich stosowanie z suplementami może prowadzić do wchodzenia przez nie w szkodliwe reakcje.

Więcej przydatnych informacji znajduje się w poradniku „Co warto wiedzieć o suplementach diety”.

Materiały powiązane

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie