Wzrost wydatków na kampanie wyborcze
08.07.2015
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na podstawie sprawozdań nadesłanych przez nadawców telewizyjnych i radiowych opracowała „Informację o wydatkach i wykorzystaniu czasu na emisję płatnych audycji wyborczych w radiu i telewizji” w trakcie wyborów na urząd prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w 2015 r. Dokument obejmuje dane dotyczące I i II tury wyborów.
W pierwszej turze wyborów reklamy wyborcze pojawiły się w dwudziestu programach telewizyjnych: w 13 programach telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP Info, TVP Regionalna, TVP HD, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Seriale, TVP Gdańsk, TVP Szczecin i TVP Wrocław) i w 7 programach koncesjonowanych (Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV Republika, Superstacja, NTL Radomsko).
W drugiej turze płatne audycje wyborcze nadano w 11 programach: w 6 programach telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Gdańsk, TVP Kraków oraz TVP Rzeszów) oraz w 5 programach telewizji koncesjonowanych (Polsat, Polsat News, TVN, TVN 24, TV Republika).
W pierwszej i drugiej turze wyborów płatne audycje wyborcze nadawano w 19 programach radia publicznego oraz w 109 programach radia koncesjonowanego.
Wydatki komitetów wyborczych na emisję płatnych audycji wyborczych – I i II tura
Koszt uzyskania 1 głosu (analizując tylko wydatki na płatne audycje wyborcze w radiu i telewizji):