Badania oferty nadawców kablowych
05.05.2016
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przeprowadziła badania oglądalności i oceny programów lokalnych telewizyjnych nadawców kablowych oraz ich aktywności w Internecie.
Pierwsze badanie dotyczyło oferty lokalnych programów dostępnych na stronach internetowych. W kwietniu 2016 roku monitorowano pod kątem oferty programowej oraz struktury gatunkowej 20 losowo wybranych nadawców lokalnych posiadających strony internetowe.
Strony zawierały bardzo bogatą zróżnicowaną ofertę audycji audiowizualnych – udostępniano łącznie 46254 audycje w 277 katalogach oraz 6345 materiałów tekstowych w 30 katalogach. Analizie poddano także obecność programów kablowych na stronie portalu społecznościowego
facebook.pl oraz na kanale
youtube.pl, zbadano również, jakie czynniki mają wpływ na popularność w tych serwisach.
Drugie badanie dotyczyło oglądalności i oceny kanałów lokalnych telewizji kablowych. Zostało zrealizowane w dniach 9 – 19 kwietnia 2016 roku na próbie 793 respondentów mających dostęp do lokalnych kanałów telewizji kablowej. Badanie wykazało, że 73,2 proc. osób posiadających dostęp do programów telewizji kablowej ogląda je co najmniej kilka razy w tygodniu.
W porównaniu z badaniami prowadzonymi w październiku 2014 r. oglądalność spadła o 15 pkt. proc., zwiększyła się jednak częstotliwość oglądania oraz ocena ich jakości. Co drugi respondent najczęściej czerpał informacje na temat lokalnych wydarzeń z Internetu, następnie informacji szukano w radiu (15,7 proc.), lokalnej prasie (15,1 proc.) oraz z lokalnej telewizji kablowej (12,3 proc.).
Wyniki analizy KRRiT zostały zaprezentowane 26 kwietnia 2016 roku podczas Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej PIKE.
Prezentacja wyników badań