Pierwsi w Europie

26.10.2015
System samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci został uznany za największe dokonanie roku 2015 przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamowych EASA Alliance. Polska jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym system samoregulacji w dziedzinie reklamy został oparty na Kryteriach Żywieniowych, zaakceptowanych przez niezależną instytucję - Instytut Żywności i Żywienia.
statuetka nagrody Gold EASA BPA 2015
Współtwórcą nagrodzonego systemu samoregulacji jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Złotą nagrodę dla najlepszej organizacji samoregulacyjnej roku 2015 odebrała Rada Reklamy.

Jury jednogłośnie wybrało system samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci, jako najlepszy przykład współpracy administracji publicznej, środowiska reklamowego oraz nadawców na rzecz zapewnienia najwyższych standardów komunikacji marketingowej.

Nagroda została przyznana podczas dorocznego spotkania EASA Alliance – organizacji skupiającej 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych, reprezentujących reklamodawców, agencje reklamowe oraz media.

Obowiązujący od 1 stycznia 2015 r. system samoregulacji powstał w ramach współpracy Polskiej Federacji Producentów Żywności, Rady Reklamy, Krajowej Rady Radiofonii Telewizji oraz nadawców telewizyjnych. Jego podstawą jest Kodeks Etyki Reklamy oraz porozumienie nadawców w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów skierowanych do dzieci poniżej 12 lat. Zgodnie z porozumieniem, audycjom  tym nie mogą towarzyszyć reklamy artykułów, które nie spełniają Kryteriów Żywieniowych zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.

Porozumienie zostało podpisane przez największych nadawców telewizyjnych - ITI Neovision, Telewizję Polsat, Telewizję Polską, Telewizję Puls, TVN, VIMN Poland, The Walt Disney Company Polska, ATM Rozrywka, TV Republikę, Superstację, TVS i TTV - którzy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci w wieku do 12 lat, emitowanym w nadawanych przez nich programach, nie będą towarzyszyły reklamy tzw. niezdrowej żywności.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zatwierdziły Porozumienie oraz monitorują jego realizację.

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie