Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
Co Ty wiesz o mediach? Wydaje Ci się, że coś wiesz? Pokaż to! Weź udział w Olimpiadzie Medialnej. Wygraj indeks na studia w SWPS i roczne czesne, albo laptopa, tableta, smartfona, aparat cyfrowy... Warto się starać.
Wszystko, co musisz zrobić, to wziąć udział i prześcignąć wiedzą innych. Nie wiesz, czy to dla Ciebie? Rozwiąż kilka próbnych testów, które znajdziesz na tej stronie, to zobaczysz. Jak coś pójdzie nie tak, zawsze możesz się podszkolić przy pomocy materiałów napisanych specjalnie dla nas przez zajmujących się edukacją medialną naukowców czołowych polskich uczelni. Jeżeli coś będzie niejasne - pytaj.
Dwa pierwsze etapy Olimpiady odbędą się w świecie wirtualnym, czyli na ekranie Twojego komputera. Dzięki specjalnie przygotowanemu oprogramowaniu i silnym serwerom do testów będą mogły przystąpić jednocześnie tysiące zawodników w całej Polsce. Najlepszych, którzy pokonają wszystkie przeszkody, będzie czekało zaproszenie do Warszawy, gdzie odbędzie się rozgrywka finałowa. Realna i wirtualna. W jej trakcie trzeba będzie nie tylko odpowiadać na pytania, ale także stworzyć coś własnego. Coś, co przykuje uwagę wszystkich.
Więc jak? Wiesz coś o mediach? Pamiętaj, że media to nie tylko telewizja i gazety, ale wszelki przekaz, jaki napotykasz na swojej drodze. Także Ty tworzysz media. Udowodnij, że robisz to najlepiej.
Rejestracja - informacje
Rejestracja odbywa się pod adresem www.olimpiada-medialna.edu.pl/rejestracja. Poza formularzem, na stronach serwisu znajdują się przydatne materiały oraz treści pomocne w przygotowaniach.
Zakres tematyczny pierwszej edycji Olimpiady obejmuje sześć obszarów:
Obecnie we współpracy ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty (SNH) ogłoszony został konkurs pt. „Media w kadrze” na filmową mini-etiudę inspirowaną projektem Olimpiady Medialnej.
Zapraszani są do niego amatorzy ruchomego obrazu oraz pasjonaci filmu - chętni i gotowi do twórczego podjęcia tematu współczesności, w której pojęcie mediów zyskało niezwykle szerokie ramy, w których my sami, do niedawna jeszcze będący wyłącznie czytelnikami, słuchaczami czy widzami doświadczamy nowego wymiaru relacji człowiek – media, odbiorca – nadawca.
Zrealizowany materiał nie powinien przekraczać 60 sekund, a nagrodą dla autorów najciekawszych produkcji będzie ich emisja przed filmami wyświetlanymi przez SNH. Więcej informacji, wraz z regulaminem konkursu znajdą Państwo pod tym linkiem.
Partnerami Fundacji Nowe Media są: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (współorganizator), Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (patron naukowy), Narodowy Instytut Audiowizualny i Adobe Polska (partnerzy strategiczni) oraz Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Stowarzyszenie Nowe Horyzonty, Agencja Sukurs, Media Desk Polska i Fundacja Dobrego Odbioru.
Patronat sprawują: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Ministerstwo Infrastruktury, Koalicja Otwartej Edukacji, Polskie Radio, Telewizja Polska, Salon 24.