Finał II edycji Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej (WTEM)
04.05.2015
25 kwietnia 2015 r. odbył się finałowy etap tegorocznej edycji WTEM. W rozgrywkach udział wzięło jedenaście osób, które walczyły o atrakcyjne nagrody. Patronem instytucjonalnym tej edycji konkursu były m.in. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Narodowy Instytut Audiowizualny.
Plakat Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej (WTEM)
Do pierwszego etapu konkursu (test online) w listopadzie 2014 roku przystąpiło ponad 400 uczennic i uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Zakres tematyczny testu pokrywał się z podstawowym i zaawansowanym
kursem edukacji medialnej.
Do drugiego etapu przeszły 83 osoby, które zmierzyły się z zaprojektowaniem kampanii promującej czytelnictwo na podstawie zasobów biblioteki internetowej Wolne Lektury. Należało przedstawić strategie kampanii oraz trzy przykładowe produkty.
Finałowy etap wymagał wykazania się wiedzą oraz umiejętnościami medialnymi, informacyjnymi i cyfrowymi. Pierwszym zadaniem było udzielenie pisemnych odpowiedzi na pięć pytań, m.in. w zakresie dostępności mediów, ekonomii uwagi i etyki dziennikarskiej. Drugie zadanie polegało na zaszyfrowaniu wiadomości oraz wykonaniu infografiki (instrukcja szyfrowania i przedstawienie korzyści płynących z takiego sposobu dbania o swoje bezpieczeństwo w sieci).
Skład jury, jak też nazwiska i afiliacje laureatów oraz fotoreportaż z finałowych rozgrywek znajdują się na stronie internetowej
WTEM.
Organizator konkursu, Fundacja Nowoczesna Polska, informuje, że na początku kolejnego roku szkolnego ruszy rejestracja do trzeciej edycji konkursu.
Patronem honorowym projektu jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Projekt został dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.