Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
Projekt jest odpowiedzią na potrzebę kształcenia świadomych obywateli społeczeństwa informacyjnego i jest nakierowany na polepszenie jakości komunikacji społecznej w Polsce. Najlepsi spośród uczestników mogą liczyć na indeksy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, staże w czołowych mediach, sprzęt elektroniczny i oprogramowanie.
Adresaci projektu
Specjalne pakiety informacyjne skierowane zostaną do wszystkich z ponad 6 tysięcy gimnazjów i prawie 2,5 tysiąca liceów w całej Polsce – adresatów projektu. Organizatorzy szacują, że w pierwszej edycji Olimpiady udział weźmie ok. 3 tysięcy gimnazjalistów i 6 tysięcy licealistów, a w projekt zaangażuje się blisko 2 tysiące nauczycieli.
Olimpiada Medialna to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim ogólnopolska akcja edukacyjna, mówi Robert Bogdański, prezes Fundacji Nowe Media.
- Tym sposobem wyłaniamy osoby świadomie i krytycznie odbierające media, posiadające wiedzę na temat historii ich rozwoju, rozumiejące zasady ich działania, umiejące je kreować i współtworzyć na poziomie znacznie wyższym od współczesnego przeciętnego użytkownika, aktywnego internauty - podkreśla.
Szukamy talentów interdyscyplinarnych z zakresu nowych mediów, polonistyki, historii i public relations, posiadających umiejętności interesującego formułowania i prezentowania własnych myśli, przekazywania wiedzy oraz przekonywania, obeznanych z użyciem nowych, jak i tradycyjnych mediów - Robert Bogdański, prezes Fundacji Nowe Media.
Etapy konkursu
To bezprecedensowe przedsięwzięcie – zarówno, jeśli idzie o tematykę, jak i formułę Olimpiady. Jej pierwsze dwa etapy odbędą się bowiem całkowicie wirtualnie, z wykorzystaniem internetowego systemu egzaminowania.
Pozwoli to na przeprowadzenie jednoczesnego testu dla co najmniej 9 tysięcy uczestników. W drugim teście przewidziany jest udział maksymalnie 3 tysięcy uczniów. Między tymi etapami trwać będzie akcja informacyjna i edukacyjna związana z budową społeczeństwa informacyjnego oraz rozwojem wiedzy i umiejętności z dziedziny mediów.
Trzeci, finałowy etap Olimpiady Medialnej, będzie polegał na ocenie przez profesjonalne jury dwóch prac własnych najlepszych uczestników konkursu, jednej powstałej w domu (na jej przygotowanie będą oni mieli co najmniej 2 tygodnie) i drugiej powstałej w zespole utworzonym podczas warsztatów poprzedzających Galę Finałową. Osobne zajęcia warsztatowe zostaną przeprowadzone dla nauczycieli, którzy przyjadą na finał razem z uczniami.
- Zależy nam na tym, aby budowa społeczeństwa informacyjnego polegała nie tylko na tworzeniu infrastruktury związanej ze skokiem cywilizacyjnym Polski, ale także na kształtowaniu wiedzy i kultury obywateli społeczeństwa informacyjnego, zwłaszcza młodzieży – podkreśla prezes Fundacji Nowe Media. – Stąd płynie motywacja do organizowania tego przedsięwzięcia i zaproszenia do udziału w nim wszystkich związanych z edukacją, kontaktem z młodzieżą zainteresowaną nowymi mediami i nowymi technologiami.
KRRiT współorganizatorem Olimpiady
Partnerami Fundacji Nowe Media i współorganizatorami Olimpiady są: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Narodowy Instytut Audiowizualny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydawnictwa Szkolne PWN oraz media publiczne m.in. Polskie Radio. Przedsięwzięcie objęły już patronatem instytucje takie jak Urząd Komunikacji Elektronicznej i Ministerstwo Infrastruktury.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.olimpiada-medialna.edu.pl