Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
KOMPETENCJE XXI WIEKU
Źródło: Prezentacja Michała Boniego, Ministra Administracji i Cyfryzacji, na inauguracji Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, Pałac Prezydencki, Warszawa, lipiec 2013 r. za Future work skills 2020, Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute, Palo Alto 2011.
Kompetencje cyfrowe: czym są i jakie procesy służą ich rozwijaniu?
W powyższym zestawieniu kompetencji XXI w. na 6. pozycji znalazły się kompetencje cyfrowe. Rozumiane są tam jako umiejętność krytycznej oceny i rozwijania treści opartych na nowych formach w połączeniu z umiejętnością komunikowania w tym zakresie.
Kompetencji tych nie zdobywa się „raz na zawsze”; trzeba je ciągle doskonalić i rozwijać w celu uniknięcia tzw. wtórnego analfabetyzmu cyfrowego. Zdobywanie kompetencji cyfrowych to proces oparty na 4 powiązanych ze sobą elementach – patrz. kolejny wykres poniżej.
Źródło: Prezentacja Włodzimierza Marcińskiego, krajowego Lidera Cyfryzacji, na inauguracji Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, Pałac Prezydencki, Warszawa, lipiec 2013 r.