Jak media wpływają na zachowania społeczne?
19.10.2016
Pod hasłem "Praktyki edukacji medialnej. Strategie użytkowania mediów – nowe formy zachowań społecznych i kulturowych" w dniach 17 - 18 października 2016 r. w Lublinie odbył się II Kongres Edukacji Medialnej pod Patronatem Honorowym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Gościem Kongresu była Teresa Bochwic, zastępca przewodniczącego KRRiT.
W pierwszym dniu Kongresu odbyły się dyskusje plenarne w 3 panelach tematycznych:
Współczesne medialne praktyki społeczne i kulturowe a wyzwania dla edukacji medialnej, (Re)edukacja medialna jako profilaktyka (organizowana przez Fundację Dzieci Niczyje),
Edukacja medialna dla budowy społeczeństwa obywatelskiego (organizowana przez Centrum Edukacji Obywatelskiej).
W drugim dniu odbyły się sesje referatowe oraz warsztaty dla uczestników Kongresu, prowadzone przez przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w obszarze edukacji medialnej.
Celem Kongresu Edukacji Medialnej jest integracja przedstawicieli różnych środowisk (twórczych, edukacyjnych, politycznych, naukowych) wokół zagadnienia edukacji medialnej, a zatem stworzenia wspólnej płaszczyzny dialogu na temat kierunku możliwych i pożądanych zmian w tym zakresie. Osobne miejsce będzie poświęcone praktycznemu kształceniu tych kompetencji oraz wymianie poglądów naukowych i doświadczeń praktycznych związanych z edukowaniem o mediach, przez media i dla mediów.
Do udziału w Kongresie zaproszeni zostali przedstawiciele instytucji zajmujących się problematyką alfabetyzacji medialnej, pracownicy naukowi z różnych dyscyplin, nauczyciele oraz edukatorzy medialni.
Organizatorami wydarzenia są Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej i Wydział Politologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Fundacja Dzieci Niczyje i Centrum Edukacji Obywatelskiej.