Roczny raport Ofcom nt konsumpcji mediów przez brytyjskie dzieci oraz postaw dzieci i rodziców
06.11.2013
Ofcom opublikował 220 stronicową analizę Children and Parents: Media Use and Attitudes, 2013. Zawiera ona informacje na temat nasycenia urządzeniami oraz konsumpcji mediów przez dzieci w wieku 5-15 lat w Wielkiej Brytanii, a także ich wiedzy i umiejętności w tym zakresie. Mówi też o postawach brytyjskich rodziców wobec korzystania przez ich dzieci z telewizji, konsol do gier, telefonów komórkowych, komputerów i internetu, w tym o stosowanych przez nich zasadach w tym zakresie.
okładka raportu Ofcom
W
raporcie tym po raz pierwszy znalazły się informacje na temat dostępu do mediów i korzystania z nich przez dzieci w wieku 3-4 lat, m.in. to, że jedno dziecko na pięcioro (22 proc.) ma w swoim pokoju odbiornik telewizyjny; jedno na czworo (28 proc.) – tablet w domu. Jeden na ośmioro trzy-czterolatków używa tabletu do aktywności online (12 proc.), ¼ ogląda w domu telewizję za pomocą alternatywnych urządzeń, a 20 proc. korzysta z usług na żądanie.
Ponadto, w raporcie tym przeczytamy m.in, że telewizja w dalszym ciągu traktowana jest przez widzów w wieku 5-15 lat jako wartościowe medium; dzieci z tej kategorii wiekowej dalej spędzają więcej czasu na oglądaniu telewizji niż na korzystaniu z innych mediów, zasadnicza różnica polega zaś na tym, że obecnie młodzi widzowie częściej odbierają program telewizyjny na różne sposoby, w tym przez telefon komórkowy i strony internetowe nadawców, a także coraz częściej korzystają z kilku mediów naraz (
cross-media multitasking).
Szersze omówienie tego raportu znajduje się w załączonym poniżej pliku, zaś krótki opis jego zawartości znalazł się w listopadowym numerze
Przeglądu Międzynarodowego KRRiT.
Więcej informacji o działaniach Ofcom na rzecz edukacji medialnej patrz:
http://www.krrit.gov.pl/drogowskaz-medialny/edukacja-do-mediow/em-na-swiecie/media-literacy-w-europie-i-nie-tylko/news,938,przyklad-dzialalnosci-ofcom-w-zakresie-edukacji-medialnej.html