Radia słucha więcej ludzi niż sądzimy – i to jest problem…

03.09.2015
W odczuciu społecznym Amerykanów większość ludzi nie słucha w ogóle radia co oznacza, że radio ma poważny problem wizerunkowy. W rzeczywistości radio dociera obecnie do 93 procent społeczeństwa w wieku 18+, chociaż Amerykanie sądzą, że radia słucha tylko 53 procent.
Wielu ludzi słucha radia Radia słucha więcej ludzi niż sądzimy...
Firma Mark Kassof & Co przeprowadziła ostatnio badanie opinii społecznej na temat  słuchalności radia. Uzyskane dane nie są pomyślne dla przemysłu radiowego w Stanach, ale są również bardzo interesujące, również dla rynków pozaamerykańskich.

Przeprowadzono 700 wywiadów telefonicznych, w których pytano o to, jaki procent populacji, zdaniem ankietowanego, słucha obecnie regularnie radia. Średnia ze wszystkich odpowiedzi wyniosła 53 procent. Według opinii społeczeństwa w Stanach radia słucha obecnie około połowa ludności powyżej 18 roku życia. Około 2 procent respondentów sądzi, że radia obecnie nie słucha nikt.

O to, czego słucha pozostała połowa populacji nie pytano, ale łatwo odgadnąć – chodzi o Internet i urządzenia przenośne.

Natomiast z innych badań wynika, że w dalszym ciągu radia słucha… 93 procent populacji.

Mark Kassof & Co. przypomina, że „percepcja współtworzy rzeczywistość”, więc radio rzeczywiście ma problem ze swoim własnym wizerunkiem. W konkluzji: rynek radiowy doskonale promuje i reklamuje wszelkie dobra i usługi zlecane mu przez reklamodawców, ale zupełnie nie daje sobie rady z własną promocją.

Źródło: RadioAssistant.dk

Materiały powiązane

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie