Radio 2 Country – stacja pop-up w BBC Radio 2
11.03.2015
Jedną z zalet radia cyfrowego jest możliwość uruchamiania na określony czas dodatkowego, najczęściej tematycznego programu, relacjonującego konkretne wydarzenia lub realizującego określony cel.
Logo pop-upowej stacji BBC 2 Country
Millenium Dome
Taka stacja typu „pop-up” może być „kanałem świątecznym” z muzyką i wiadomościami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia czy Wielkanocy lub stacją zbierającą przez określony czas pieniądze na cele charytatywne.
W przypadku BBC Radio 2 była to emitowana przez kolejne cztery dni (5 – 8 marca) stacja Radio 2 Country, przekazująca relacje z festiwalu C2C (Country to Country). Festiwalowe koncerty odbyły się w Londynie (w słynnej Millenium Dome, zwanej również O2 Arena), Dublinie (3Arena), Sztokholmie (Ericsson Globe) i Oslo (Spectrum Arena).
Nie jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie BBC. W ubiegłym roku BBC Radio 2 uruchomiło, również na 4 dni (8-11 maja 2014), okolicznościową pop-up’ową stację Radio 2 Eurovision, transmitującą z Kopenhagi koncerty z festiwalu piosenki Eurowizji. W obu przypadkach słuchaczom oferowano również dostęp do dodatkowych informacji tekstowych i graficznych (newsy i zdjęcia).
Usługa pop-up wymaga odpowiedniej przepustowości w multipleksie oraz uzyskania koncesji. Nie jest to problem w przypadku imprez regularnych, bo można te sprawy załatwić z odpowiednim wyprzedzeniem, stanowi jednak istotną przeszkodę przy próbach szybkich reakcji na ważne wydarzenia. Najwięcej takich serwisów powstaje jak dotąd w Australii, w Europie ich liczba rośnie.