Promocja DAB+ w Holandii
15.04.2015
W kwietniu na antenach holenderskiego ogólnokrajowego radia publicznego ruszyła wiosenna kampania promocyjna radia DAB+, w której informuje się słuchaczy o własnościach i zaletach radia cyfrowego. Ta wiosenna akcja jest początkiem całorocznej kampanii, jaka ma być zrealizowana w tym roku w Holandii.
Specjalnie dla potrzeb kampanii nagrano spot, z motywem muzycznym opartym na ścieżce dźwiękowej śpiewanego przez Oliwię Newton John „evergreen’u” zatytułowanego „ Let’s Get Physical”. W spocie występuje też cieszący się ogromną popularnością były DJ radiowy Leo van der Goot.
W tym roku podjęto też kolejne działania informujące Holendrów o radiofonii DAB+. Na wystawie AutoRAI (17-26 kwietnia, centrum wystawiennicze RAI w Amsterdamie) odbędzie się wkrótce specjalna prezentacja radia DAB+, przeznaczona dla przedstawicieli przemysłu samochodowego. Minister gospodarki Henk Kamp negocjuje korzystne dla klientów warunki wyposażania nowych aut w odbiorniki DAB+. W czerwcu rusza specjalna strona „Digital Radio”, na październik zaplanowano promocję „Tydzień cyfrowego radia”, w lipcu i grudniu pojawią się w wielu kanałach telewizyjnych reklamy radia DAB+.
W tym roku pokrycie sygnałem cyfrowym wzrośnie dzięki nowym stacjom lokalnym. W południowozachodniej Holandii wszystkie stacje regionalne radia publicznego będą mogły być odbierane w DAB, pod koniec roku ma to nastąpić na pozostałych obszarach kraju. Uruchamiane są też cyfrowe komercyjne stacje regionalne.