Nadawca publiczny nie może przerywać audycji reklamami
01.08.2016
Na podstawie decyzji Jana Dworaka, Przewodniczącego KRRiT, 27 lipca 2016 r. na spółkę Polskie Radio nadawcę Programu Pierwszego została nałożona kara finansowa w wysokości 25 000 zł za nieuzasadnione przerwanie audycji w celu nadania reklam.
Postępowanie zostało wszczęte w związku ze skargą słuchacza zawierającą zarzut wyemitowania bloku reklamowego w czasie audycji
Koncert życzeń nadanej w Programie Pierwszym Polskiego Radia, 20 marca 2016 r. o godz. 10.00.
Przeprowadzona przez KRRiT analiza wykazała, że nadawca przerwał audycję w celu nadania reklam i tym samym naruszył art. 16a ust. 7 ustawy o radiofonii i telewizji. Zgodnie z tym przepisem nie można przerywać w celu nadania reklam lub telesprzedaży audycji w programach publicznej radiofonii i telewizji, z wyjątkiem transmisji zawodów sportowych zawierających przerwy wynikające z przepisów ich rozgrywania oraz w transmisji innych wydarzeń zawierających przerwy.
Decyzja nr 2/2016