KRRiT w sprawie reklamy „Gazety Polskiej Codziennie”

26.09.2011
W związku z kontrowersjami związanymi z odmową emisji spotu reklamowego dziennika „Gazeta Polska Codziennie” na antenach Telewizji Polskiej, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po wnikliwej analizie nadesłanych przez nadawcę materiałów uznała, że nadawca miał prawo odmówić emisji.

W zakresie przepisów ustawy z 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji KRRiT nie stwierdziła w postępowaniu nadawcy działań naruszających obowiązujące prawo.

W piśmie Przewodniczącego KRRiT, skierowanym w tej sprawie do Prezesa Zarządu TVP S.A. czytamy, że reklamodawca wchodząc na rynek z nowym produktem „Gazetą Polską Codziennie ze względów komercyjnych zaprezentował w swoich spotach bardzo zdecydowane oceny polityczne.

Zdaniem KRRiT w powyższych spotach nastąpiło wykorzystanie przekazu handlowego dla komunikatu politycznego, bardzo wyrazistego w swojej formie i prezentującego kontrowersyjne oceny. 

Mając powyższe na uwadze Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji sugeruje też by nadawca rozważył zwrócenie się do Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy z wnioskiem o przedstawienie stanowiska co do zgodności tych przekazów handlowych z postanowieniami Kodeksu Etyki Reklamy.

 

Pobierz pismo Przewodniczącego KRRiT, skierowane do Prezesa Zarządu TVP S.A.

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie