Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
Ze strony nadawców w spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele TVP SA, Telewizji Polsat Sp. z o.o., TVN SA, Kino Polska TV SA, Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. i Polskie Media SA. Nadawcy wyrazili swoje stanowisko w zakresie nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z przepisami dotyczącymi autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy. Ich zdaniem przepisy te są zbyt restrykcyjne i utrudniają nadawcom funkcjonowanie na rynku, a także powodują gorszą pozycję rynkową tych nadawców, którzy działają w oparciu o polską koncesję.
KRRiT wnikliwie śledzi funkcjonowanie zmienionych półtora roku temu zapisów ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy. KRRiT podziela poglądy i oczekiwania nadawców dotyczące zwiększenia swobody w tworzeniu przekazów o ich własnym programie i emitowania ich między audycjami.
KRRiT uznaje jednak za niedopuszczalne emitowanie audycji zawierających informacje o programie własnym nadawcy w trakcie trwania innej audycji. Ustawa wyraźnie określa, że reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej czasu niż 12 minut w ciągu godziny. Audycje autopromocyjne emitowane obecnie przez nadawców w trakcie bloku reklamowego wydłużają przerwy w programie i powodują dyskomfort widzów.
KRRiT przygląda się także innego rodzaju ogłoszeniom nadawców pojawiającym się podczas trwania audycji w formie napisów lub głosu lektorskiego informujących widza o programie. Każdy z tych przypadków KRRiT będzie rozpatrywać odrębnie.
Podczas spotkania KRRiT z nadawcami podjęto decyzję o powołaniu zespołu roboczego złożonego z przedstawicieli Biura KRRiT i nadawców, który po przeprowadzeniu diagnozy obecnego stanu wypracuje wspólne stanowisko zmierzające do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz zmian w rozporządzeniu KRRiT w zakresie przepisów dotyczących autopromocji i ogłoszeń własnych nadawcy.