Rynek radia cyfrowego w krajach europejskich
17.04.2014
25 marca, na posiedzeniu KRRiT zaprezentowane zostało badanie rynku radia cyfrowego w krajach Europy Zachodniej. Badanie zlecone przez Krajową Radę jest elementem jej długofalowych działań i analiz związanych z wprowadzeniem i rozpowszechnianiem w Polsce radia cyfrowego.
Raport prezentuje stan rozwoju radiofonii cyfrowej na koniec 2012 roku w wybranych krajach Europy Zachodniej i na tej podstawie stawia pytania o możliwy scenariusz zmian na rynku polskim. Ze względu na dostępność wielu opracowań i informacji dotyczących korzyści związanych w wdrożeniem technologii DAB +, KRRiT zamawiając tę analizę skoncentrowała się w szczególności na możliwych zagrożeniach i trudnościach, jakie mogą wystąpić w tym procesie. Zgodnie z założeniami projektu badanie dotyczy zarówno perspektywy słuchacza, nadawców, jak i rynku reklamy. Wyniki badań w formie raportu zaprezentowane zostały na posiedzeniu KRRiT przez wykonująca badanie agencję analityczno-badawczą Quest.
Agencja analityczno - badawcza Quest należy do grupy komunikacji marketingowej Starcom MediaVest Group jednej z największych na świecie grup zajmujących się komunikacją marketingową, która posiada ponad 100 biur w 67 krajach świata i zatrudnia blisko 6000 pracowników. W Polsce Starcom MediaVest Group zatrudnia ponad 250 specjalistów w dziedzinie mediów, badań i analiz rynkowych, strategii marketingowych, nowoczesnych technologii, marketingu w wyszukiwarkach i branded contentu. Starcom MediaVest to jedna z największych i najwyżej ocenianych grup mediowych w Polsce według rankingów międzynarodowej firmy audytorskiej RECMA. W 2007 r. tygodnik Media&Marketing Polska przyznał jej tytuł Grupy Mediowej Roku.
Zobacz prezentację Radio cyfrowe w Europie i w Polsce