Edukacja medialna na świecie

edukacja medialna na świecie

Edukacja medialna w każdym kraju wygląda inaczej. Dzieje się tak ze względu na szereg uwarunkowań natury społecznej, historycznej czy ekonomicznej.

Z tych samych względów nie można też mówić o jednym, uniwersalnym modelu edukacji medialnej.

Do pionierów w tej dziedzinie należą niewątpliwie Wielka Brytania i Kanada.

Przykład brytyjski wpisuje się w model dyskusji o mediach o wyjątkowej w skali globu tradycji, także uniwersyteckiej. Funkcjonuje również w innym otoczeniu medialnym, mając wśród sojuszników takiego nadawcę jak BBC, który nie tylko promuje tematykę edukacji medialnej, ale też tworzy i udostępnia zasoby edukacyjne, a przede wszystkim wyznacza najwyższe światowe standardy wypełniania misji publicznej. Mirosław Filiciak (rozdz. V z Raportu Cyfrowa Przyszłość). W raporcie tym znajduje się też przykład prowadzenia edukacji medialnej w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i we Francji (odpowiednio rozdziały 7, 8, 9 i 10 Raportu otwarcia Cyfrowa przyszłość) 


Duże znaczenie dla rozwoju edukacji medialnej w Europie ma UNESCO i organy Unii Europejskiej, których dorobek w tym zakresie również opisany jest w Raporcie otwarcia Cyfrowa przyszłość (rozdział 6 Raportu otwarcia Cyfrowa Przyszłość).



Przejdź:


Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie