Raport Ofcom - Protecting Audiences in an online world

09.07.2015
Raport poświęcony jest ochronie odbiorców audiowizualnych w świecie wirtualnym i został podzielony na trzy główne obszary badawcze: standardy ochrony, wskazówki zawartości informacji oraz narzędzia kontroli dostępu.


W części poświęconej zachowaniom związanym z uczestnictwem w świecie mediów  i rozumieniu obecnego krajobrazu medialnego, badacze podsumowują je następująco:
  • Większość uczestników badania zmieniła swoje zwyczaje związane z oglądaniem w ostatnich latach i obecnie więcej korzyszta z urządzeń, usług i platform podłączonych do sieci.

  • Młodsi (ogólnie ci poniżej 35 lat) i bardziej zaangażowani technicznie uczestnicy mieli znacznie większą świadomość na temat zawartości obecnego krajobrazu medialnego, i lepiej znali różnorodność opcji dostępnych poza mediami tradycyjnymi.

  • Najstarsi (ci w wieku 65 lat i ponad) i mniej zaangażowani technicznie także rozszerzyli swój repertuar medialny w ostatnim czasie, w odpowiedzi na rozwój związany z digitalizacją czy dostępem do wielokanałowej telewizji.

  • Odbiornik telewizyjny nadal pozostał centralnym punktem w domu większości rodzin, chociaż młodsi uczestnicy byli bardziej skłonni do wykorzystywania konsol do gier, tabletów albo laptopów, jako alternatywego źródła oglądania.

źródło: Protecting Audiences in an online world. Deliberative research report, prepared for Ofcom; str. 18
 
Całość raportu dostępna jest tutaj.

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Podziel się!

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie