Nauki o mediach i komunikacji społecznej jako nowa dyscyplina nauk humanistycznych

21.11.2012
Już w 2009 roku prof. Tomasz Goban-Klas pisał na temat potrzeby powołania nowej dziedziny nauk społecznych, której głównym celem byłoby badanie wpływu mediów oraz zmian w komunikacji społecznej.

Nowa dziedzina nauk społecznych winna podejmować problemy z zakresu czterech podstawowych pytań sformułowanych dla dyscyplin naukowych przez Thomasa Khuna:


1. Co należy badać?  

  • media, instytucje, użytkowników

2. Jakie badawcze pytania należy zadawać?

  • kto kontroluje media?
  • czym są media jako technologie społeczne?
  • jakie jest działanie i wpływ mediów?

3. Jak te pytania mają być formułowane?

  • na podstawie operacyjnych empirycznych metod nauk społecznych, w tym specyficznych metod badania treści (analiza zawartości) i odbiorców (sondaże)

4. Jak interpretować wyniki badań?

  • w ramach teorii społeczeństwa informacyjnego - sieciowego - medialnego

 

Tekst ten w całości przeczytać można poniżej.

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie