Krytyczne podejście do mediów - działania Ofcomu

Tagi: ofcom
08.08.2019
Brytyjski regulator rynku audiowizualnego (Ofcom) prowadzi szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swojej działalności w dziedzinie edukacji medialnej. Program Making Sense of Media ma służyć poprawie umiejętności korzystania z Internetu i pogłębianiu wiedzy na ten temat wśród dzieci i dorosłych. Program zapewnia dostęp do badań oraz służy współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami działającymi w tym obszarze.
W ramach wspierania inicjatywy Making Sense of Media, Ofcom, powołał ostatnio grupę doradczą złożoną z ekspertów różnych branż, przedstawicieli trzeciego sektora i środowisk akademickich.

Celem grupy eksperckiej będzie:

•    identyfikacja potencjalnych nowych obszarów badawczych;
•    dzielenie się najlepszymi praktykami z całej Wielkiej Brytanii i na arenie międzynarodowej;
•    rozważenie najlepszego sposobu oceny wpływu inicjatyw w zakresie umiejętności korzystania z mediów i ich krytycznego rozumienia przez społeczeństwo.

Eksperci będą dyskutować i wspierać promocję rozwoju programu umiejętności korzystania z mediów, przygotowanego przez brytyjskiego regulatora.

Ofcom zamierza także stworzyć sieć kontaktów w ramach Making Sense of Media Networking, do którego zaprosił ekspertów i organizacje działające w obszarze edukacji medialnej. Członkowie będą zachęcani do współpracy w celu rozwijania inicjatyw mających na celu poprawę wiedzy i umiejętności korzystania z Internetu oraz w celu rozpowszechniania najnowszych badań w tej dziedzinie.

Nowe badania i porady dla konsumentów

W ramach prac brytyjskiego regulatora opublikowano także raporty dotyczące  zagrożeń związanych
z korzystaniem z sieci oraz udostępniania danych w Internecie.

Qualitative research into online harms. Raport zawiera pogłębione badania dotyczące
korzystania z Internetu, doświadczeń związanych z zagrożeniami w świecie online
i reakcji na te zagrożenia. Zbadano także, jakiego rodzaju ochrony oczekują użytkownicy. Badanie  stanowi dopełnienie raportu ilościowego, o którym pisaliśmy w Drogowskazie Medialnym w czerwcu br. (więcej). 

Use of Artificial Intelligence in online content moderation. Raport analizuje zdolność sztucznej inteligencji do moderowania treści online. Badanie ocenia, w jaki sposób zdolności te mogą ulec poprawie w ciągu najbliższych pięciu lat oraz potencjalne implikacje dla polityki.

 • Sharing your data online – what you need to know. To przewodnik dla konsumentów wyjaśniający, jak udostępniać informacje o sobie online oraz, w jaki sposób dane te mogą być wykorzystywane przez strony internetowe i usługi w sieci. Przewodnik zawiera także praktyczne porady, jak chronić swoje dane przed wykorzystaniem i udostępnianiem.

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie