Otwarcie Centrum Aktywności Cyfrowej (CAC)

25.08.2015
MAC wspólnie z Pocztą Polską utworzy kilkaset Centrów Aktywności Cyfrowej w całym kraju. Mają one na celu wspomaganie rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem osób zamieszkujących w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców.
logo Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji na górze i logo Poczty Polskiej poniżej
Wykluczenie cyfrowe stanowi dziś poważny problem i stąd powstał pomysł, aby w punktach Poczty Polskiej przygotowane zostały specjalne stanowiska z komputerami podłączonymi do internetu. Mają one aktywizować społeczności lokalne i oswajać z nowymi technologiami.

W Centrach Aktywności Cyfrowej obywatele będą mieli dostęp do usług z obszaru e-goverment m.in.:

  • Zakładania i potwierdzania Profilu Zaufanego. Jest to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Posiadając nazwę użytkownika (login), hasło oraz konto poczty elektronicznej (na który przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny), obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych;
  • Platforma Usług Elektronicznych (PUE) – umożliwia korzystanie przez internet z usług Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Na portalu  internetowym pue.zus.pl. można zrealizować większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez wychodzenia z domu – uzyskać informacje o ubezpieczeniach, świadczeniach i płatnościach, sprawdzić wszystkie dane zamieszczone na koncie w ZUS oraz złożyć i odebrać niezbędne dokumenty oraz rozliczyć składki w systemie (ePłatnik);
  • Zakładanie firmy poprzez CEIDG oraz przeglądanie rejestru;
  • Weryfikacja dowodu rejestracyjnego;
  • Weryfikacja prawa jazdy;

Dostęp przez całą dobę do bezpłatnego Wi-Fi nie tylko w samej placówce w godzinach jej funkcjonowania ale również po jej zamknięciu w obrębie budynku Poczty Polskiej.


źródło: http://www.poczta-polska.pl/zamiast-do-urzedu-zapraszamy-na-poczte/

Pierwsze takie Centrum otwarte zostało 25 sierpnia 2015 roku w Sosnowcu.

Więcej na ten temat przeczytać można na stronach MAC oraz Poczty Polskiej

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie