Dynamiczna Tożsamość - Gra jako dialog – dialog jako gra
05.12.2013
W Gdańsku, 2 grudnia 2013 roku odbyła się konferencja warsztatowa w ramach projektu: „ Dynamiczna tożsamość – warsztat online jako dialog pokoleń”.
Młodzież, rodzice, pedagodzy i psycholodzy zebrali się, żeby budować dialog międzypokoleniowy. Podczas konferencji odbyła się prezentacja wyników projektu edukacyjnego: „Dynamiczna Tożsamość - warsztat online jako dialog pokoleń”. Zaprezentowano także budowę gry w technologii Augmented Reality.

Konferencja adresowana była do młodzieży, opiekunów, rodziców, wychowawców, psychologów, pedagogów i nauczycieli. Poruszyła i wywołała dyskusję na bardzo ważne tematy, m.in.: czym jest uzależnienie w sieci i jak możemy rozpocząć dialog międzypokoleniowy?
Konkretny wynik projektu to udostępniony w Internecie za darmo na zasadzie otwartej Licencji CC: warsztat online [gra edukacyjna wraz z sondą online]: „DIALOG. DLACZEGO?” jako moduł otwartej edukacji kulturalnej stymulujący umiejętności poruszania się po nowych mediach.
Warsztat online dostępny w Internecie:
http://dt.ezzev.eu/.
Powstało nowatorskie narzędzie edukacyjno-wychowawcze, które jako zasadę traktuje dialog międzypokoleniowy i proces budowania tożsamości digitalnej poprzez świadome przeżywanie sytuacji w Internecie i odczytywanie wywołanych przez nie emocji jako proces autoreflkesji. Te umiejętności są składową tworzenia autoprezentacji waznej w procesie korzystania z nowych mediów i obecności online jako ekementu edukacji medialnej.
Muzeum Narodowe w Gdańsku udostępniło dostęp do dygitalnej kopii obrazu H. Memlinga - "Sąd ostateczny", a to pozwoliło na legalną pracę twórczą z elementami arcydzieła. Gośćmi spotkania byli także dyrektorzy, nauczyciele oraz uczniowie z IX LO w Gdańsku, I społecznego Gimnazjum STO w Gdańsku, Gimnazjum nr 2 im. Jana Heweliusza w Gdańsku oraz z ZSO nr 8 w Gdańsku.
Organizatorami konferencji byli Fundacja Citizen Project i Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień. Patronaty honorowe nad projektem objęły Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.
Autorzy projektu Dynamiczna Tożsamość: Beata Staszyńska oraz Onno Hansen od kilku lat starają się rozmawiać z młodymi ludźmi i słuchać ich, dając też doświadczenie i dostęp do nowoczesnych technologii. Już teraz dostępny w Internecie – warsztat online: „DIALOG. DLACZEGO?”
Konferencja odbyła się w Ateneum – Szkole Wyższej w Gdańsku. Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Więcej o projekcie i warsztacie online na:
http://dynamicznatozsamosc.org/2013/
Zwiastun projektu:
http://www.youtube.com/watch?v=eSuErTuncKA
Dokumentacja fotograficzna: Jakub Kownacki, Beata Staszyńska