Joanna Bierówka
24.06.2015
Doktor socjologii, obecnie zainteresowania badawcze koncentruje na zachowaniach informacyjnych dorosłych Polaków.
Adiunkt w Katedrze Medioznawstwa i Komunikowania Politycznego Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz w Katedrze Problemów Globalizacji i Tożsamości Kulturowej Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych tejże uczelni.
Jest członkiem
Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i
Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.
Owocem jej badań z zakresu społecznych i psychologicznych aspektów użytkowania nowych mediów jest książka "Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym" oraz kilkanaście artykułów w książkach i czasopismach naukowych.
Współredagowała ponadto siedem monografii poświęconych mediom, kulturze popularnej i praktykom komunikacyjnym.
Ostatnio zrealizowała badania nad wykorzystaniem internetu w toku studiowania a obecnie realizuje projekty badawcze poświęcone użytkowaniu internetu jako narzędzia pozyskiwania informacji oraz ogólniej zachowaniom informacyjnym osób dorosłych.