Fundacja Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa

21.01.2013
Interkl@sa to ogólnopolski program na rzecz społeczeństwa informacyjnego, który od 1998 r. pomaga w wyposażaniu szkół w sprzęt komputerowy, ułatwia dostęp do Internetu, organizuje szkolenia dla nauczycieli i promuje zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji.

Od 2001 r. w ramach tego programu prowadzony jest niekomercyjny polski portal edukacyjny www.interklasa.pl (powstał on we współpracy z Polsko–Amerykańską Fundacją Wolności i Poznańskim Centrum Superkomputerowo – Sieciowym).

W roku 2002 r. doszło do połączenia portalu Interklasa.pl z portalem Eduseek, dzięki czemu, wraz z zasobami Eduseek, Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa stała się największą internetową platformą edukacyjną w Polsce.

Na www.interklasa.pl znaleźć można między innymi aktualności, rozmaite konkursy, multimedialne pomoce naukowe, animacje edukacyjne, testy egzaminacyjne i porady, serwisy tematyczne, ciekawostki, materiały filmowe, setki scenariuszy lekcji i prezentacji dydaktycznych oraz inne publikacje. Do dyspozycji użytkowników oddano także m.in. następujące narzędzia: pocztę, wirtualną klasę (narzędzie wspomagające nauczanie na odległość), czat, forum, interaktywną mapę szkół, możliwość publikacji stron szkolnych i nauczycielskich na serwerze Interklasa.pl, blogi oraz biuletyn elektroniczny.

W styczniu 2010 r., w ramach dalszego rozwoju tej inicjatywy, powstała Fundacja Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa, której głównym celem jest wspieranie edukacji, cyfryzacji oświaty i wyrównywanie szans edukacyjnych osób ze środowisk wiejskich oraz małomiasteczkowych, osób dotkniętych wykluczeniem społecznym, a także wykluczeniem cyfrowym.

Jednym z ważniejszych pod względem edukacji medialnej i informacyjnej, organizowanych przez tę Fundację przedsięwzięć, był projekt pt. „Kompetencja medialna kluczem do sukcesu młodego pokolenia w społeczeństwie wiedzy”. Jego realizacja zlecona została przez MEN.

Projekt ten miał na celu, przede wszystkim promocję e-learningu, jako oryginalnej i ciekawej formy nauczania oraz rozwijanie kompetencji społecznych uczniów, a w szczególności kompetencji komunikacyjnych. Uwzględniał on również usprawnienie umiejętności krytycznego korzystania
z mediów, obiektywnego wartościowania ich zasobów (ze szczególnym uwzględnieniem Internetu), a co za tym idzie, podniesienie poziomu świadomości na temat możliwości wykorzystania nowych mediów w pracy szkolnej oraz pozaszkolnej (zdobywanie wiedzy, rozwój zainteresowań, talentów).

Fundacja zakładała przeszkolenie 75 nauczycieli – liderów, dzięki którym możliwy będzie transfer wiedzy do uczniów. Do szkoleń przystąpiło jednak ponad 100 nauczycieli (ukończyło 95).

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Podziel się!

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie