Okrągły Stół Mediów poświęcony reklamom suplementów diety
29.06.2018
28.06.2018 r. pod patronatem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji odbyło się spotkanie Okrągłego Stołu Mediów poświęcone reklamom suplementów diety.
Na zaproszenie Przewodniczącego KRRiT odpowiedzieli przedstawiciele strony rynkowej, a także instytucji bezpośrednio związanych z rynkiem suplementów diety, reprezentanci Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS), Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele nadawców i producentów, Rady Reklamy, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA.
Obrady, będące wstępnym etapem dalszych działań mających na celu wprowadzenie formuły samoregulacji rynku reklamy suplementów diety, spotkały się z żywym zainteresowaniem zarówno reprezentantów rynku farmaceutów jak i reklamodawców, a także strony rządowej.
Uczestnicy jednomyślnie podjęli wyzwanie zmierzające do wypracowania zasad postępowania regulującego rynek. Zapowiedzieli wspólne prace nad sformułowaniem reguł i opracowaniem kodeksu dobrych praktyk zapewniających bezpieczeństwo nie tylko producentów i nadawców, ale przede wszystkim konsumentów.
Przewodniczący KRRiT podkreślił, że samoregulacja jest najprostszą i najskuteczniejszą metodą uporządkowania rynku. Dlatego też KRRiT będzie nie tylko aktywnie wspierać, ale i koordynować dalszych przebieg zapowiedzianego dialogu.
Kontakt: okraglystolmedialny@krrit.gov.pl
Regulacja treści reklamy suplementów diety, wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia. (
Link do prezentacji KRRiT)
Samoregulacja i współregulacja jako metoda rozwiązywania napięć w relacjach rynek-regulator. (
link do publikacji KRRiT)