Strategia Regulacyjna na lata 2014-2016

31.03.2014
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji publikuje Strategię Regulacyjną na lata 2014-2016, która określa główne obszary działań organu regulacyjnego w najbliższych latach i metody ich realizacji. Dokument jest kontynuacją Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata 2011-2013.
Logo KRRiT
- Mamy nadzieję, że nasza publikacja stanie się przedmiotem debaty o ważnych problemach dotyczących usług medialnych w Polsce i będzie istotnym punktem odniesienia przy podejmowaniu strategicznych decyzji o charakterze politycznym, gospodarczym i społecznym w sprawie przyszłości tego szczególnego obszaru życia społecznego oraz gałęzi gospodarki – napisał we wstępie Jan Dworak, Przewodniczący KRRiT.

Dokument powstał w oparciu o doświadczenia KRRiT i jej Biura z uwzględnieniem opinii środowisk naukowych. Recenzentami publikacji są: prof. dr hab. Bogusława Dobek-Ostrowska, prof. UW, dr hab. Tadeusz Kowalski, dr hab. Marzena Barańska, dr Adam Bodnar i  dr Urszula Doliwa. W pracy nad ostatecznym kształtem  Strategii wzięto pod uwagę także opinie zgłoszone podczas publicznych konsultacji społecznych z udziałem urzędów centralnych, podmiotów rynkowych, organizacji branżowych i pozarządowych oraz użytkowników mediów.
 
Publikacja opisuje obecną sytuację na rynku usług medialnych, uwzględniając m.in. sposób korzystania z mediów przez użytkowników, wartość rynku reklamy, badania telemetryczne i radiometryczne, europejskie uwarunkowania prawne.
 
Wyznacza też główne obszary działania Krajowej Rady w najbliższych latach.
 
Autorzy Strategii regulacyjnej na lata 2014 -2016 wskazują  m.in. na konieczność wdrożenia nowego modelu finansowania mediów publicznych, opartego na powszechnej opłacie audiowizualnej i równoległe z nim stopniowe ograniczanie udziału mediów publicznych w rynku reklamowym, proporcjonalnie do wzrostu finansowania ze środków publicznych. Przedstawiana Strategia zawiera omówienie problematyki finansowania mediów publicznych, uwzględniające doświadczenia innych krajów.
 
Wśród priorytetowych działań KRRiT znalazły się też prace na rzecz swobody wypowiedzi oraz jakości debaty publicznej w mediach, zapewnienia odbiorcom dostępu do otwartej, pluralistycznej i zróżnicowanej oferty  m.in. poprzez wyznaczanie kierunków polityki koncesyjnej i tworzenie warunków dla rozwoju mediów trzeciego sektora.

Kwestiami podejmowanymi przez KRRiT będą także działania  na rzecz rozwoju naziemnej telewizji cyfrowej oraz konwersji cyfrowej radia.
 
Aktualna pozostaje w pracach Krajowej Rady kwestia ochrony małoletnich przed możliwym negatywnym wpływem mediów, a także potrzeba rozwoju usług umożliwiających odbiór programów przez osoby z dysfunkcją narządu słuchu oraz osoby z dysfunkcją narządu wzroku.

Dokument zawiera również harmonogram wykonania głównych zadań i wykaz raportów i analiz przygotowanych przez KRRiT.

Strategię Regulacyjną KRRiT na lata 2014-2016 poświęcono pamięci zmarłego w roku 2013 wybitnego medioznawcy doktora Karola Jakubowicza, pomysłodawcy i współautora Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata 2011-2013, jako dowód uznania Jego zasług dla mediów w Polsce i na świecie.

Strategia Regulacyjna KRRiT na lata 2014-2016 (publikacja)

Strategia Regulacyjna KRRiT na lata 2014-2016 (pdf otwarty)

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie