Adres Biura
Siedziba i Biuro KRRiT | Wydział Abonamentu RTV |
---|---|
Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9 01-015 Warszawa NIP: 521 27 99 708
REGON: 010182401 |
ul. Sobieskiego 101 Numer infolinii: 22 597 31 01 |
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski oraz przedstawiciele rynku z satysfakcją obserwują integrujące rynek prace, zmierzające do stworzenia Joint Industry Committee (JIC) dedykowanego badaniom konsumpcji mediów w Polsce.
Stało się to możliwe po wielu latach starań, dzięki wspólnemu działaniu Nadawców i Marketerów, połączonych wspólną troską o transparentność i jakość badań mediów w Polsce. Dzięki ich pracy powstały „Założenia zintegrowanego pomiaru konsumpcji mediów w Polsce”. W dokumencie znalazły się podstawowe oczekiwania strony rynkowej wobec metodologii oraz przebiegu procesu zmierzającego do ustanowienia nowego standardu badania konsumpcji mediów.
KRRiT, jako partner w tym procesie, przeprowadziła konsultacje i przygotowała koncepcję Badania Założycielskiego, którą opracowała w porozumieniu ze stroną rynkową.
Projekt będzie realizowany na próbie 30 tysięcy gospodarstw (62 tysiące wywiadów indywidualnych).
W założeniu badanie ma być źródłem danych będących podstawą próby i uniwersów dla Panelu Rynkowego jak i dla wszystkich pozostałych źródeł danych mediowych na rynku polskim. KRRiT w ramach programu Telemetria Polska chce też służyć ekspertyzami i rekomendacjami definicji wskaźników używanych na rynku, badaniami pomocniczymi, testowaniem mierników i technologii oraz innymi przedsięwzięciami, takimi jak fuzje i integracje baz danych oraz wykorzystanie big data.
W ramach programu Telemetria Polska, w minionym roku, toczyły się eksperymenty badawcze realizowane w ramach umowy z Instytutem Łączności – PIB. Zbudowano ponad tysięczny panel, na którym prowadzone są obecnie eksperymenty rekrutacyjne oraz testy technologii. Panel jest stale rozbudowywany.
Uruchamiany jest także panel RPD, mogący do końca roku przetwarzać dane nawet 6 milionów gospodarstw domowych. Celem prac badawczo-rozwojowych, realizowanych we współpracy z NASK-PIB, jest stworzenie standardu korzystania z danych RPD na polskim rynku telewizyjnym.
Przewodniczący KRRiT - Witold Kołodziejski wyraża nadzieję, że już wkrótce powstanie JIC, który w imieniu całego rynku, współdziałając z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, wdroży proces ustanawiania nowego standardu badań mediowych w Polsce.
Marketers & Media Agencies Committee (M&MAC), czyli reprezentacja marketerów i agencji mediowych, powołana do życia przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA Polska) i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR), a także MOC TV, Komitet Badań Radiowych i Polskie Badania Internetu zgodnie uważają, że w/w działania KRRiT są zgodne z ich oczekiwaniami i przysłużą się rynkowi badań w Polsce.
Wszystkie wymienione organizacje zadeklarowały wolę współpracy i współdziałania z KRRiT w procesie pracy nad jednoźródłowym badaniem mediów w Polsce.