Pozytywne efekty samoregulacji w obszarze reklamy żywności skierowanej do dzieci - raport KRRiT

21.02.2020
Wyniki badań KRRiT zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy 21 lutego 2020 r. w Centrum Prasowym PAP.
„Porozumienie nadawców telewizyjnych” w zakresie reklamy żywności skierowanej do dzieci poniżej 12 roku życia, które weszło w życie 5 lat temu, 1 stycznia 2015 r.,  przyniosło zaskakująco pozytywne efekty.

Istotą samoregulacji jest zastosowanie się uczestników rynku do wskazań zawartych w Kryteriach Żywieniowych opracowanych przez Polską Federację Prodycentów Żywności i zatwierdzonych przez  Instytut Żywności i Żywienia.

Podpisując dokument, nadawcy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyć przekazy handlowe produktów i napojów, których nadmierna obecność w diecie jest niewskazana.

Samoregulacja została uznana przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Raklamowych EASA Alliance za najwieksze dokonanie roku 2015.


Reklamy żywności w programach dla dzieci poniżej 12 roku życia - Raport KRRiT

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie