Globalne platformy wspierają rynek mediów. Ze wsparcia mogą skorzystać także polskie media.

20.04.2020
Kwotą 3 mln dolarów Facebook wesprze, za pośrednictwem Facebook Journalism Project i we współpracy z European Journalism Centre, europejskie media działające w krajach w największym stopniu dotkniętych w koronawirusem.
Facebook chce wspomóc wydawców realizujących rozmaite projekty związane z pandemią. Wsparcie jest dostępne także dla mediów w Polsce.

Wcześniej koncern Facebook zadeklarował przeznaczenie kwoty 100 mln dolarów na wsparcie mediów w formie grantów oraz na wydatki reklamowe, dzięki którym wydawcy mają ograniczać straty finansowe związane z pandemią koronawirusa.
 

Koncern Google zapowiedział uruchomienie Dziennikarskiego Funduszu Ratunkowego, który ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostarczające rzetelne informacje na temat pandemii.

Dziennikarski Fundusz Ratunkowy, uruchomiony przez Google ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa. Małe i średnie redakcje, w tym także działające w Polsce, mogą otrzymać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów wsparcia po spełnieniu warunków wymaganych w aplikacji. Zgłoszenia są przyjmowane do 30 kwietnia 2020 roku.

Fundusz jest przeznaczony dla redakcji, które dostarczają oryginalne wiadomości społecznościom lokalnym w czasie kryzysu koronawirusa. Przekazane kwoty będą się wahać od kilku tysięcy dolarów dla mniejszych redakcji do kilkudziesięciu tysięcy dolarów dla większych organizacji, w zależności od regionu, w którym działają.

Wcześniej, pod koniec marca, koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dol. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowia, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce.

Zgodnie z marcową zapowiedzią małe i średnie przedsiębiorstwa korzystające z reklam Google otrzymają łącznie 340 mln dol. na wsparcie działań reklamowych i docieranie do klientów w trudnych warunkach związanych z pandemią. Google zapewnia, że dodatkowe środki do wykorzystania pojawią się na kontach reklamowych wszystkich MŚP, w tym polskich, które w ciągu ostatniego roku używały jego platform reklamowych.

Z kolei instytucje badawcze i naukowcy, którzy pracują nad szczepionkami lub lekami na koronawirusa, otrzymają dostęp do infrastruktury obliczeniowej Google Cloud i będą mogli skorzystać z grantu o wartości 20 mln dol., co ma pomóc im w analizie danych i przyspieszeniu badań.


Źródło:

Wirtualnemedia.pl

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie