	[image: image1.png]



PRZEWODNICZĄCY

Krajowej Rady Radiofonii

i Telewizji
	Warszawa, dnia 25 lutego 2014 r.


Telewizja Polsat Sp. z o.o.

ul. Ostrobramska 77

04-175 Warszawa
DECYZJA Nr DR-55/2014
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 oraz art. 40 ust. 1, 2 i ust. 6-11 ustawy z dnia 
29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r., poz. 267), w wykonaniu uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 58/2014 z dnia 11 lutego 2014 r.
postanawia się
naliczyć opłatę w wysokości 13.423.965 (słownie: trzynaście milionów czterysta dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt pięć) złotych za zmianę koncesji Nr 444/2010-T z dnia 30 sierpnia 2010 r. udzielonej spółce Telewizja Polsat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, dokonaną decyzją Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r.
U z a s a d n i e n i e

Spółka Telewizja Polsat S.A. (obecnie Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie uzyskała w dniu 30 sierpnia 2010 r. koncesję Nr 444/2010-T na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „Polsat Sport News”. Koncesja została zmieniona (rozszerzona o przyznanie prawa do rozpowszechniania programu drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w sygnale multipleksu drugiego) decyzją Przewodniczącego KRRiT Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r. W decyzji ustalono, że opłata za zmianę (rozszerzenie) koncesji wynosi 10.380.000 (słownie: dziesięć milionów trzysta osiemdziesiąt tysięcy) złotych.
W piśmie z dnia 16 grudnia 2010 r. (sygn. Nr DK-412-4-141/2010-1) Koncesjonariusz wniósł o ponowne rozpatrzenie sprawy w zakresie opłaty za zmianę koncesji. W dniu 16 lutego 2011 r. Przewodniczący KRRiT wydał decyzję Nr DK-026/2011 utrzymującą w mocy decyzję Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r. Decyzja Przewodniczącego KRRiT Nr DK-026/2011 została następnie zaskarżona do sądu administracyjnego. Dnia 4 października 2011 r. WSA w Warszawie wyrokiem wydanym w sprawie o sygn. akt: VI SA/Wa 954/11 uchylił zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Przewodniczącego KRRiT Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r. Obie strony postępowania złożyły skargę kasacyjną od ww. wyroku. Wyrokiem z dnia 7 maja 2013 r. Naczelny Sąd Administracyjny uchylił ww. wyrok WSA w Warszawie, przekazując mu sprawę do ponownego rozpoznania. 
Wyrokiem z dnia 21 sierpnia 2013 r., sygn. akt: VI SA/Wa 1562/13, WSA w Warszawie uchylił zaskarżoną decyzję Przewodniczącego KRRiT Nr DK-026/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. w zakresie utrzymującym w mocy decyzję Przewodniczącego KRRiT Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r., stanowiącym o opłacie za zmianę koncesji Nr 444/2010-T z dnia 30 sierpnia 2013 r., a także decyzję Przewodniczącego KRRiT Nr DK-269/2010-1/444 z dnia 2 grudnia 2010 r. w zakresie orzeczenia o opłacie za zmianę koncesji Nr 444/2010-T z dnia 30 sierpnia 2010 r. W uzasadnieniu wskazano, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 19 lipca 2011 r. (sygn. akt: P 9/09), stwierdzający niezgodność z Konstytucją RP art. 40 ust. 2 ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzenia KRRiT z dnia 4 lutego 2000 r. w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 12, poz. 153 z późn. zm.) wyznacza konieczność ponownego rozpoznania sprawy przez tut. Organ w zakresie określenia wysokości opłaty za zmianę koncesji Nr 444/2010-T z pominięciem już zakwestionowanych przez Trybunał Konstytucyjny przepisów. 
W wyroku z dnia 19 lipca 2011 r. (sygn. akt: P 9/09), Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 40 ust. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, na podstawie którego KRRiT została upoważniona do określenia w drodze rozporządzenia wysokości opłaty za udzielenie koncesji był niezgodny z art. 217 oraz art. 92 ust. 1 Konstytucji RP oraz że rozporządzenie KRRiT z dnia 4 lutego 2000 r. w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych było niezgodne z art. 92 ust. 1 Konstytucji RP. Przepisy te utraciły moc obowiązującą z dniem 4 sierpnia 2012 r. Nowe przepisy regulujące opłatę koncesyjną wprowadzono ustawą z dnia 10 października 2012 r. o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2012 r., poz. 1209), obowiązuje od dnia 22 listopada 2012 r. oraz rozporządzeniem KRRiT z dnia 4 grudnia 2012 r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych oraz sposobu ich wyliczania (Dz.U. z 2012 r., poz. 1370), obowiązuje od dnia 22 grudnia 2012 r.
Z uwagi na powyższe opłata za dokonanie zmiany koncesji Nr 444/2010-T została ustalona na podstawie ( 4 ust. 1 rozporządzenia KRRiT z dnia 4 grudnia 2012 r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych oraz sposobu ich wyliczania (Dz.U. z 2012 r., poz. 1370) oraz  pkt. III ogłoszenia Przewodniczącego KRRiT z dnia 30 września 2013 r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych w 2014 r. (M.P. z 2013 r., poz. 819) i wynosi: 13.423.965 (słownie: trzynaście milionów czterysta dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt pięć) złotych.
Opłatę należy wnieść w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji, na rachunek KRRiT:
NBP Oddział Okręgowy w Warszawie

Nr 13101010100095372231000000
Wobec tego należało postanowić jak na wstępie.
Zgodnie z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie postępowania przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w terminie czternastu dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Jan Dworak
Otrzymują:
1. Radca prawny Bożena Marciniak – MDDP Sobońska Olkiewicz i Wspólnicy, Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych sp.k., ul. Mokotowska 49, 00-542 Warszawa – pełnomocnik działający w imieniu spółki Telewizja Polsat Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2. a/a.
PAGE  
1
Decyzja Nr DR-55/2014


