	  
  


     PRZEWODNICZĄCY

  Krajowej Rady Radiofonii

             i Telewizji






             





  


 Warszawa, dnia 12 października 2017 r.
Rodin TV Sp. z o.o.
ul. Mangalia 4
02-758 Warszawa

DECYZJA Nr DR - 156/2017
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 w zw. z art. 38 ust. 1 pkt 2 i 4 oraz art. 40 ust. 12 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2017 r. 
poz. 1414), art. 104 i art. 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1257) oraz w wykonaniu uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 220/2017 z dnia 12 września 2017 r.
postanawia się

cofnąć koncesję Nr 482/2011-T z dnia 29 lipca 2011 r., udzieloną spółce Rodin TV Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „RODIN TV”.

U z a s a d n i e n i e
Spółka Rodin TV Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie uzyskała w dniu 29 lipca 2011 r. koncesję Nr 482/2011-T na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „RODIN TV". 
Zgodnie z posiadanymi informacjami, program telewizyjny „RODIN TV” nie figuruje w wykazie dostępnych kanałów satelitarnych na stronie internetowej pl.kingofsat.net, a także nie stwierdzono obecności kanału o tytule „RODIN TV” na transponderze wskazanym w koncesji Nr 482/2011-T. Zgodnie 
z informacją ze strony, wg aktualizacji na dzień 21 stycznia 2017 r., program „RODIN TV” nie jest nadawany z satelity Eutelsat Hot Bird 13C (poprzednio 9) na pozycji 13°E i transponderze 110. Ostatnie zaprzestanie rozpowszechniania nastąpiło w dniu 8 września 2013 r. na satelicie Hot Bird 13C. Zakończenie nadawania programu „RODIN TV” potwierdza także informacja ze strony media2.pl.
Koncesjonariusz nie przekazał do KRRiT sprawozdań finansowych za lata 
2012 - 2016.
Wobec powyższego w dniu 30 marca 2017 r. Krajowa Rada Radiofonii 
i Telewizji (dalej: KRRiT) podjęła uchwałę Nr 46/2017, w której upoważniła Przewodniczącego KRRiT do wszczęcia postępowania w sprawie cofnięcia koncesji Nr 482/2011-T z dnia 29 lipca 2011 r. udzielonej spółce Rodin TV 
Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „RODIN TV”. 

Postępowanie w sprawie  cofnięcia ww. koncesji zostało wszczęte na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy o radiofonii i telewizji. 
Pismem z dnia 10 kwietnia 2017 r. Przewodniczący KRRiT zawiadomił nadawcę o wszczęciu postępowania o cofnięcie koncesji (na podstawie art. 61 
§ 4 k.p.a. oraz § 22 ust. 1 i 2 rozporządzenia KRRiT z dnia 4 stycznia 2007 r. 
w sprawie zawartości wniosku o udzielenie koncesji oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach udzielania i cofania koncesji na rozpowszechnianie i rozprowadzanie programów radiofonicznych i telewizyjnych (Dz. U. Nr 5, 
poz. 41, z późn. zm.). Jednocześnie Przewodniczący KRRiT wezwał nadawcę do natychmiastowego wznowienia rozpowszechniania programu telewizyjnego pod nazwą „RODIN TV”, do złożenia zaległych sprawozdań finansowych oraz 
do udzielenia wyjaśnień odnośnie braku realizacji obowiązków w terminie 7 dni 
od daty doręczenia (§ 22 ust. 4 pkt 2 i ust. 5 ww. rozporządzenia).
W związku z zakończeniem postępowania dowodowego w trybie art. 10 § 1 k.p.a. pismem z dnia 14 lipca 2017 r. Przewodniczący KRRiT zawiadomił nadawcę o zakończeniu postępowania dowodowego w sprawie cofnięcia koncesji Nr 482/2011-T z dnia 29 lipca 2011 r. oraz o możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów, zgodnie z art. 10 § 1 k.p.a. (zawiadomienie zostało dwukrotnie awizowane w dniach 21 i 31 lipca 2017 r.) 

Koncesjonariusz nie skorzystał z przysługującego uprawnienia.
Do dnia wydania niniejszej decyzji Koncesjonariusz nie nadesłał odpowiedzi na ww. pisma oraz nie skorzystał z prawa do wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Mając powyższe na uwadze, należy stwierdzić co następuje:
Zgodnie z treścią art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji koncesję cofa się, jeżeli nadawca, pomimo wezwania Przewodniczącego Krajowej Rady, nie rozpoczął rozpowszechniania programu w terminie ustalonym w koncesji lub trwale zaprzestał wykonywania rozpowszechniania programu za pomocą wszystkich lub niektórych stacji nadawczych – chyba że nadawca wykaże, 
że opóźnienie rozpoczęcia rozpowszechniania programu lub zaprzestanie rozpowszechniania programu zostały spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi. Za trwałe zaprzestanie rozpowszechniania programu uważa się fakt nierozpowszechniania programu przez okres trzech kolejno następujących po sobie miesięcy. Ponadto koncesję cofa się, jeżeli nadawca rażąco narusza warunki określone w ustawie lub w koncesji (art. 38 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy).
Zgodnie z art. 37a ustawy o radiofonii i telewizji dostawca usługi medialnej jest obowiązany do corocznego składania do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji sprawozdania finansowego, w formie przewidzianej w ustawie z dnia 
29 września 1994 r. o rachunkowości.
W przedstawionym stanie faktycznym, Koncesjonariusz nie rozpowszechnia programu od ponad 4 lat. Pomimo wezwania Przewodniczącego KRRiT z dnia 10 kwietnia 2017 r. oraz zawiadomienia z dnia 14 lipca 2017 r. nie stwierdzono obecności programu „RODIN TV” na transponderze wskazanym w koncesji 
Nr 482/2011-T. Koncesjonariusz trwale zaprzestał rozpowszechniania programu. Nie wykazał też, by zaprzestanie nadawania programu nastąpiło 
z przyczyn niezależnych od nadawcy.
Koncesjonariusz w sposób rażący naruszył warunki określone w ustawie 
(art. 37a ustawy o radiofonii i telewizji), poprzez brak realizacji corocznego obowiązku składania sprawozdań finansowych w latach 2012-2016. 
W tym miejscu należy podkreślić, że przesłanki wynikające z art. 38 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy o radiofonii i telewizji mają charakter obligatoryjny i w przypadku ich zaistnienia powodują po stronie organu obowiązek cofnięcia koncesji.

Zdaniem organu zaniechania Koncesjonariusza są ewidentne, w sposób niebudzący wątpliwości sprzecznie z wyraźnymi przepisami prawa i nie do zaakceptowania z punktu widzenia praworządności. Ponadto Koncesjonariusz nie wyjaśnił przyczyn zaniechań i mając świadomość ciążących na nim obowiązków nie podjął żadnych starań w celu ich realizacji.

W związku z powyższym KRRiT stwierdziła, iż spełnione zostały przesłanki do cofnięcia koncesji, określone w art. 38 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy o radiofonii i telewizji.

Zgodnie z art. 40 ust. 12 u.r.t. w przypadku uchylenia albo cofnięcia koncesji całość opłaty, o której mowa w ust. 1, w zakresie w jakim nie została uiszczona, staje się wymagalna i jest uiszczana w terminie 60 dni od dnia doręczenia decyzji o uchyleniu albo cofnięciu koncesji. Spółka Rodin TV Sp. z o.o. 
z siedzibą w Warszawie uiściła wymaganą opłatę za udzielenie koncesji.
W dniu 12 września 2017 r. KRRiT podjęła uchwałę Nr 220/2017 w sprawie upoważnienia Przewodniczącego KRRiT do cofnięcia koncesji Nr 482/2011-T 
z dnia 29 lipca 2011 r., udzielonej spółce Rodin TV Sp. z o.o. z siedzibą 
w Warszawie na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „RODIN TV”.
Wobec tego należało postanowić jak na wstępie.
Zgodnie z art. 127 § 3 w związku z art. 129 § 1 i § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego, Stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii 
i Telewizji w terminie czternastu dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. 
Na podstawie art. 52 § 3 w zw. z art. 3 § 2 pkt 1,  art. 53 § 1 oraz art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r., poz. 1369,  z późn. zm.), Strona może bez skorzystania z prawa do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy wnieść skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie 
za pośrednictwem Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 
w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji. 






       

 Witold Kołodziejski
Otrzymują:
1. Rodin TV Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

3. a/a.  
1/4
D E C Y Z J A Nr DR - 156/2017
PAGE  
4/4
D E C Y Z J A Nr DR - 156/2017

_965813836.unknown

