	[image: image1.png]



PRZEWODNICZĄCY

Krajowej Rady Radiofonii
i Telewizji
	
	Warszawa, dnia 9 marca 2012 r. 


„Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o.
ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa
D E C Y Z J A  Nr DR – 058/2012 
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 w zw. z art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226, z późn. zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) oraz wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 18/2012 z dnia 7 lutego 2012 r. 
postanawia się

cofnąć koncesję Nr 421/2009-T z dnia 20 sierpnia 2009 r., udzieloną spółce
„Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o. siedzibą w Warszawie, na rozpowszechnianie
w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TUBA TV”.
U z a s a d n i e n i e

„Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie uzyskała w dniu 
20 sierpnia 2009 r. koncesję Nr 421/2009-T na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TUBA TV”.
Punkt VIII przedmiotowej koncesji nakładał na Koncesjonariusza obowiązek rozpoczęcia rozpowszechniania programu nie później niż sześć miesięcy od daty wydania koncesji.
Termin uruchomienia programu „TUBA TV” upłynął w dniu 20 lutego 2010 r.

Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji koncesję cofa się, jeżeli nadawca, pomimo wezwania Przewodniczącego KRRiT, nie rozpoczął rozpowszechniania programu w terminie ustalonym w koncesji lub trwale zaprzestał wykonywania rozpowszechniania programu za pomocą wszystkich lub niektórych stacji nadawczych - chyba że nadawca wykaże, że opóźnienie rozpoczęcia rozpowszechniania programu lub zaprzestanie rozpowszechniania programu zostały spowodowane okolicznościami od niego niezależnymi. Za trwałe zaprzestanie rozpowszechniania programu uważa się fakt nierozpowszechniania programu przez okres trzech kolejno następujących po sobie miesięcy. 

W piśmie z dnia 6 stycznia 2010 r. spółka oświadczyła, iż nie nadawała programu
w IV kwartale 2009 r. oraz że nie upłynął jeszcze termin rozpoczęcia rozpowszechniania programu wyznaczony w koncesji.

Wnioskiem z dnia 3 lutego 2010 r. (data wpływu pisma do Kancelarii Ogólnej Biura KRRiT: 9 luty 2010 r.) nadawca wniósł o zmianę punktu VIII koncesji polegającą na wydłużeniu do dwunastu miesięcy, od dnia wydania koncesji, okresu w którym rozpocznie rozpowszechnianie programu.
Decyzją Nr DK-061/2010 z dnia 9 kwietnia 2010 r. Przewodniczący KRRiT odmówił dokonania zmiany pkt. VIII ww. koncesji, polegającej na wydłużeniu do dwunastu miesięcy od dnia wydania koncesji, tj. do 20 sierpnia 2010 r. okresu,
w którym Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu.
Pismem z dnia 20 kwietnia 2010 r. Koncesjonariusz został wezwany na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji w związku z § 22 ust. 1 rozporządzenia KRRiT z dnia 4 stycznia 2007 r. w sprawie zawartości wniosku
o udzielenie koncesji oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach udzielania i cofania koncesji na rozpowszechnianie i rozprowadzanie programów radiofonicznych i telewizyjnych (Dz.U. Nr 5, poz. 41, z późn. zm), do natychmiastowego uruchomienia emisji programu „TUBA TV”.
Następnie decyzją Nr DK-127/2010 z dnia 17 czerwca 2010 r. Przewodniczący KRRiT utrzymał w mocy decyzję Nr DK-061/2010 z dnia 9 kwietnia 2010 r.,
w sprawie odmowy dokonania zmiany punktu VIII koncesji udzielonej spółce „Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o.
Pismem z dnia 5 stycznia 2011 r. KRRiT zwróciła się do Koncesjonariusza z prośbą o nadesłanie dodatkowych wyjaśnień dotyczących rozpowszechniania programu „TUBA TV”, w szczególności informacji czy Nadawca będzie brał udział
w postępowaniu dotyczącym zagospodarowania multipleksu pierwszego. Nadawca nie przedstawił KRRiT stanowiska w tej sprawie.

W piśmie z dnia 12 stycznia 2011 r. (data wpływu pisma do Kancelarii Ogólnej Biura KRRiT: 19 stycznia 2011 r.) Koncesjonariusz poinformował KRRiT, iż
w 2010 r. nie nadawał programu pod nazwą „TUBA TV”.

W związku z powyższym KRRiT na posiedzeniu w dniu 13 września 2011 r. podjęła Uchwałę Nr 453/2011 w sprawie wszczęcia postępowania o cofnięcie koncesji Nr 421/2009-T z dnia 20 sierpnia 2009 r.

Pismem z dnia 22 września 2011 r. Koncesjonariusz został poinformowany na podstawie art. 61 § 4 k.p.a. o wszczęciu postępowania o cofnięcie ww. koncesji oraz o podstawie prawnej jego wszczęcia (art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy o radiofonii
i telewizji).
Następnie w piśmie z dnia 17 listopada 2011 r. nadawca został poinformowany
o przysługującym mu prawie zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się co do zebranego materiału dowodowego w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania zawiadomienia (data odbioru pisma 22 listopada 2011 r.). Ponadto, został poinformowany, iż Przewodniczący KRRiT po upływie ww. terminu wyda decyzję
o cofnięciu koncesji Nr 421/2009-T.

W tym miejscu należy wskazać, iż spółka „Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o. do dnia wydania decyzji nie uruchomiła programu telewizyjnego pod nazwą
„TUBA TV” oraz nie złożyła wyjaśnień.
Na podstawie opisanego powyżej stanu faktycznego oraz realizując wyznaczone przez przepisy ustawy o radiofonii i telewizji zadania i kompetencje, KRRiT stwierdziła, iż spełnione zostały przesłanki do cofnięcia koncesji. W dniu
7 lutego 2012 r. KRRiT podjęła Uchwałę Nr 18/2011 o cofnięciu koncesji
Nr 421/2009-T z dnia 20 sierpnia 2009 r., udzielonej spółce „Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TUBA TV”.

Wobec powyższego należało postanowić jak na wstępie.

Zgodnie z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w terminie czternastu dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.





  

Jan Dworak

Otrzymują:

1. „Grupa Radiowa Agory” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej;

3. a/a.

1
3

