	[image: image1.png]



PRZEWODNICZĄCY
Krajowej Rady Radiofonii
i Telewizji
	
	Warszawa, dnia  18 grudnia 2008 roku

	
	
	„Nadawca” Sp. z o.o.

ul. Jubilerska 10
04-190 Warszawa


D E C Y Z J A Nr DK – 366/2008

Na podstawie art. 154 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz w wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 568/2008 
z dnia 12 listopada 2008 roku

postanawia się:

uchylić decyzję Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 
Nr DK-247/2008 w sprawie nakazania spółce „Nadawca” Sp. z o.o. z siedzibą 
w Warszawie, rozpowszechniającej na podstawie koncesji Nr 280/2002-R z dnia 
18 lipca 2002 roku program radiowy o charakterze wyspecjalizowanym społeczno - religijnym pod nazwą „Radio VOX FM Warszawa”, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie oznaczania programu na antenie nazwą zapisaną w koncesji. 
U z a s a d n i e n i e

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu w dniu 12 listopada 2008 roku zapoznała się z wynikami monitoringu programu radiowego pod nazwą „Radio VOX FM Warszawa”, rozpowszechnianego przez Spółkę „Nadawca” Sp. z o.o. na podstawie koncesji Nr 280/2002-R z dnia 18 lipca 2002 roku i stwierdziła co następuje:

Analiza programu wyemitowanego w dniach 26 maja – 1 czerwca 2008 roku, świadczy o tym, że nadawca realizuje warunki programowe koncesji z wyłączeniem obowiązku wynikającego z punktu I Koncesji tj. obowiązku oznaczania programu na antenie nazwą zapisaną w koncesji. Przeprowadzony w w/w okresie monitoring wskazuje, że Koncesjonariusz używał na antenie przeważnie nazwy VOX FM, nazwa VOX FM Warszawa była używana sporadycznie (około 1 raz w ciągu 2 godzin).

Program wyemitowany okresie od 26 maja – 1 czerwca 2008 roku zawierał, zgodnie z koncesją, różne rodzaje audycji słownych i słowno – muzycznych realizujących  społeczno – religijny charakter programu, których udział w tygodniowym czasie nadawania programu wynosił 18,6 % a więc zdecydowanie więcej niż minimum określone w koncesji.
W wyniku szczegółowej analizy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stwierdziła, że uchybienia dotyczące stosowania nazwy nie dają samodzielnych podstaw do stosowania dalszego postępowania nakazowego. 

W tej sytuacji Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, dokonała uchylenia uchwały upoważniającej Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do wydania decyzji w sprawie nakazania Spółce „Nadawca” Sp z o.o. z siedzibą 
w Warszawie, rozpowszechniającej na podstawie koncesji Nr 280/2002-R program radiowy o charakterze wyspecjalizowanym społeczno - religijnym pod nazwą „Radio VOX FM Warszawa”, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie obowiązków programowych. 
Zgodnie z art. 154 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzja ostateczna, na mocy której żadna ze stron nie nabyła prawa, może zostać w każdym czasie uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, lub przez organ wyższego stopnia, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony.
Na postawie art. 16 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzją ostateczną jest decyzja, na którą nie służy odwołanie w administracyjnym toku instancji. Zatem decyzja Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr DK-247/2008 z dnia 12 sierpnia 2008 roku jest decyzją ostateczną, gdyż nie służy na nią odwołanie w administracyjnym toku instancyjnym tylko jak to przewiduje art. 47928  §2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43 poz. 296 z późń. zm.) w związku z art. 56 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji – odwołanie do Sądu Okręgowego – Sądu Gospodarczego.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uchylając w dniu 12 listopada 2008 roku  uchwałę Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku, w punkcie dotyczącym spółki „Nadawca” Sp. z o.o., uznała, że uchylenie decyzji Przewodniczącego 
Nr DK-247/2008 z dnia 12 sierpnia 2008 roku jest w interesie społecznym.
Koncesjonariusz, co zostało potwierdzone w wynikach monitoringu przeprowadzonego w oparciu o materiał poemisyjny programu nadanego w okresie 26 maja – 1 czerwca 2008 roku, realizuje program w zakresie wyspecjalizowanego społeczno-religijnego charakteru programu. Jedynie w zakresie sposobu oznaczania programu Koncesjonariusz działa nie w pełni zgodnie z obowiązkiem wynikającym z koncesji używając, oprócz nazwy zapisanej w koncesji, także innych nazw będących skrótami tej nazwy bądź jej modyfikacjami. Fakt ten nie może jednak stanowić wyłącznej podstawy do dalszego prowadzenia postępowania nakazowego.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że kwestia sposobu oznaczania programu na antenie będzie przedmiotem dalszych prac Krajowej Rady radiofonii i Telewizji w ramach kształtowania polityki audiowizualnej w zakresie ustalania praw i obowiązków nadawców koncesjonowanych.
Wobec faktu uchylenia uchwałą Nr 568/2008 z dnia 12 listopada 2008 roku przez Krajową Radę Radiofonii i telewizji części uchwały Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku, która stanowiła podstawę do wydania decyzji DK-247/2008 z dnia 12 sierpnia 2008 roku należało postanowić jak na wstępie. 
Zgodnie z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w terminie czternastu dni od daty otrzymania niniejszej decyzji.

Witold Kołodziejski
W załączeniu:
1. Wyniki monitoringu programu wyemitowanego w dniach 26 maja – 1 czerwca 2008 roku.
Otrzymują:
1.
„Nadawca” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2.
a/a.
2
2

