
[image: image1.png]






Warszawa, dnia 12 sierpnia 2008 roku.
   PRZEWODNICZĄCY




Krajowej Rady Radiofonii





i Telewizji









„Nadawca” Sp. z o.o.






ul. Senatorska 13/15
00 – 075 Warszawa
D E C Y Z J A Nr DK –247/2008
Na podstawie art. 10 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2531 z późn. zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz w wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku

postanawia się:
nakazać spółce „Nadawca” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, rozpowszechniającej na podstawie koncesji Nr 280/2002-R z dnia 18 lipca 2002 roku program radiowy o charakterze wyspecjalizowanym społeczno - religijnym pod nazwą „Radio VOX FM Warszawa”, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie obowiązków programowych, dotyczących:

- oznaczania programu na antenie nazwą zapisaną w koncesji (punkt I koncesji)
U z a s a d n i e n i e

Spółka „Nadawca” Sp. z o.o. uzyskała w dniu 18 lipca 2002 roku koncesję Nr 280/2002-R na rozpowszechnianie programu radiowego o charakterze wyspecjalizowanym – społeczno – religijnym pod nazwą „Radio Plus Warszawa” (obecnie „Radio VOX FM Warszawa”), przeznaczonego do powszechnego odbioru.

KRRiT monitorując ww. program wyemitowany w dniach 18-24 czerwca 2007 roku stwierdziła, że nadawca nie realizuje warunków programowych koncesji.

Na podstawie przeprowadzonego monitoringu programu wyemitowanego w dniach 18-24 czerwca 2007 r. KRRiT stwierdziła, że Koncesjonariusz używał na antenie przeważnie nazwy Radio VOX lub VOX FM, rzadko natomiast Radio VOX Warszawa – co jest niezgodnie z obowiązkiem określonym w pkt I koncesji. 

W związku z wynikami monitoringu w dniu 6 grudnia 2007 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę Nr 689/2007, w której upoważniła Przewodniczącego KRRiT do wydania decyzji, na podstawie art. 10 ust. 4 ustawy o radiofonii i telewizji, nakazującej Spółce „Nadawca” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, rozpowszechniającej na podstawie koncesji Nr 280/2002-R z dnia      18 lipca 2002 roku program radiowy o charakterze wyspecjalizowanym- społeczno - religijnym pod nazwą „Radio VOX FM Warszawa”, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie obowiązków programowych.
Zgodnie z dyspozycją art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, aby umożliwić stronie wypowiedzenie się, co do wyników monitoringu i stwierdzonych przez KRRiT naruszeń, Dyrektor Departamentu Koncesyjnego, działający z upoważnienia Przewodniczącego KRRiT, pismem z dnia 31 stycznia 2008 roku powiadomił Koncesjonariusza o zamiarze wydania decyzji, przesyłając informacje na temat przeprowadzonej kontroli i wskazując 7 – dniowy termin do udzielenia odpowiedzi. 
Koncesjonariusz odebrał zawiadomienie w dniu 4 luetgo 2008 roku i pismem z dnia 15 lutego 2008 udzielił odpowiedzi, w której poinformował o podjęciu działań które doprowadziły do usunięcia naruszenia polegającego na niewłaściwym oznaczeniu programu na antenie. 
Organ koncesyjny analizując sposób realizacji koncesji przez Spółkę Nadawca Sp. z o.o. zwrócił uwagę na fakt, że Decyzją Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr DK – 082/2006 – 6/280 z dnia 28 marca 2006 roku na wniosek Koncesjonariusza został zmieniona nazwa programu z „Radio PLUS Łagodne Przeboje” na obecnie obowiązującą tj. „Radio VOX FM Warszawa” 
Nazwa „Radio VOX FM” z dodatkiem nazwy miejscowości, w której program jest rozpowszechniany, była nową nazwą programu sieci stacji diecezjalnych związanych wcześniej z Porozumieniem Programowym PLUS. Zmiana nazwy programu według Koncesjonariusza miała na celu  „odświeżenie wizerunku stacji” i „odbudowę jej pozycji rynkowej”. Zmiana nazwy była związana z wprowadzeniem do sieci nowego inwestora - spółki „Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe” S.A.

W piśmie z dnia 23 listopada 2005 roku Koncesjonariusz zadeklarował, że zawarcie umowy franchisingowej ze spółką „Radio PLUS Kraków” Sp. z o.o.            i planowana zmiana nazwy programu nie zakłóci realizacji programowych warunków koncesji Nr 280/2002-R.W związku z powyższym KRRiT postanowiła pozytywnie rozpatrzyć wniosek o zmianę nazwy programu.
Sposób realizacji koncesji przez spółkę „Nadawca” Sp. z o.o. niezgodny z obowiązkiem wynikającym z punktu I koncesji, co zostało stwierdzone w wyniku analizy materiału poemisyjnego, wyemitowanego w dniach 18 – 24 czerwca 2007 roku. Świadczy to o tym, że Koncesjonariusz nie realizuje deklaracji złożonej w toku postępowania w sprawie zmiany nazwy, zakończonego wydaniem decyzji Nr DK – 082/2006 – 6/280 z dnia 28 marca 2006 roku. 
W świetle tych okoliczności, deklaracja Koncesjonariusza złożona w piśmie z dnia 15 lutego 2008 roku o podjęciu działań, które doprowadziły do usunięcia naruszenia polegającego na niewłaściwym oznaczaniu programu na antenie, nie może być podstawą do odstąpienia przez organ koncesyjny od zamiaru wydania decyzji o której mowa w Uchwale KRRiT Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku.
Wobec tego należało postanowić jak na wstępie.

Zgodnie z art. 56 ust. 1 i 2 ustawy o radiofonii i telewizji w związku z art. 47928 § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm.) stronie przysługuje odwołanie od niniejszej decyzji do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Gospodarczego za pośrednictwem Przewodniczącego KRRiT w terminie dwóch tygodni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Witold Kołodziejski

Otrzymują:
1.
„Nadawca” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2.
a/a.
2
2

_1011434508.doc
[image: image1.png]/ /,%\\\

...w«

RN mg)ww.%mwuv%

.
<2 K .
\, uﬂ/ b

\ez/







