
[image: image1.png]








   PRZEWODNICZĄCA




Krajowej Rady Radiofonii





i Telewizji



D E C Y Z J A  Nr DK – 157/2005-1/314
z dnia 7 czerwca 2005 roku

w sprawie zmiany koncesji Nr 314/2005-T z dnia 11 lutego 2005 roku

Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji (t.j. Dz.U. z 2004 r. Nr 253, poz. 2531 i z 2005 r. Nr 17, poz. 141) oraz art. 104 i art. 155 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000 roku, Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), po wyrażeniu zgody w piśmie z dnia 10 maja 2005 roku przez spółkę „Telewizja Polska” S.A. z siedzibą w Warszawie oraz 
w wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 212/2005 z dnia 12 maja 2005 roku 
postanawia się

1.
Zmienić w koncesji Nr 314/2005-T z dnia 11 lutego 2005 roku na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TVP Kultura”, wydanej spółce „Telewizja Polska” S.A. z siedzibą 
w Warszawie, punkt I. oraz nadać temu punktowi następujące brzmienie:

„I.


1.
Udzielić spółce „Telewizja Polska” S.A. z siedzibą w Warszawie, przy 
ul. Woronicza 17 – zwanej dalej „Koncesjonariuszem”, koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TVP Kultura” – zwanego dalej „programem”.
2.
Program będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 12 godzin 
na dobę. Koncesjonariusz zobowiązany jest uzyskać zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na okresowe skrócenie dobowego czasu rozpowszechniania programu.

Program będzie oznaczany na antenie przez jego nazwę zapisaną w koncesji.”
2.
 Dokonać zmiany w uzasadnieniu koncesji Nr 314/2005-T z dnia 11 lutego 2005 roku, poprzez wykreślenie w wierszu 3 na stronie 5 i w wierszu 2 na stronie 7 słów „kodowanego”.
U z a s a d n i e n i e

Spółka „Telewizja Polska” S.A. z siedzibą w Warszawie uzyskała w dniu 
11 lutego 2005 roku koncesję Nr 314/2005-T na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą „TVP Kultura”.
W piśmie z dnia 21 marca 2005 roku Koncesjonariusz zwrócił się z prośbą 
o wyjaśnienie, jak należy rozumieć słowo „kodowany” znajdujące się 
w uzasadnieniu koncesji. 
Koncesjonariusz stwierdził, iż nie występował o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie kanału kodowanego. Według Koncesjonariusza „ze względu na sposób finansowania TVP Kultura oraz względy społeczne i gospodarcze zamiarem TVP S.A. była i jest największa dostępność sygnału tego programu dla widzów, co w przypadku kodowania sygnału byłoby niemożliwe”.
W wyniku analizy akt sprawy, a także treści przedmiotowej koncesji, KRRiT stwierdziła w wydanej decyzji istotne wady, polegające na braku zapisu określającego minimalny dobowy czas rozpowszechniania programu oraz na dwukrotnym użyciu w uzasadnieniu słowa „kodowany”.
Zgodnie z deklaracją spółki „Telewizja Polska” S.A. zawartą we wniosku 
o udzielenie koncesji oraz treścią uchwały KRRiT Nr 10/2005 z dnia 13 stycznia 2005 roku w sprawie szczegółowych warunków nadawania programu telewizyjnego pod nazwą „TVP Kultura” program ten powinien być rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 12 godzin na dobę.
Ponadto, w uzasadnieniu koncesji omyłkowo określono program telewizyjny jako kodowany, co nie było zgodne z faktycznymi technicznymi warunkami rozpowszechniania programu.
Wobec powyższego KRRiT pismem z dnia 10 maja 2005 roku zwróciła się do Koncesjonariusza z propozycją ustalenia nowego brzmienia punktu I. koncesji 
i wykreślenia w wierszu 3 na stronie 5 i wierszu 2 na stronie 7 słów „kodowanego”, jak również o wyrażenie zgody na zmianę koncesji w trybie art. 155 K.p.a. 
w sposób określony w niniejszej decyzji.

Pismem z dnia 10 maja 2005 roku Koncesjonariusz zaakceptował zaproponowane zmiany w treści koncesji.
W związku z tym należało postanowić jak na wstępie.

Zgodnie z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w terminie czternastu dni od daty otrzymania decyzji.

          





 Danuta WANIEK

Otrzymują:

1. „Telewizja Polska” S.A. z siedzibą w Warszawie;
2. Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty;

3. a/a.
PAGE  
2

_1011434508.doc
[image: image1.png]/ /,%\\\

...w«

RN mg)ww.%mwuv%

.
<2 K .
\, uﬂ/ b

\ez/







