4

	[image: image1.png]



PRZEWODNICZĄCY

Krajowej Rady Radiofonii

i Telewizji
	Warszawa, dnia 23 marca 2011 roku


International Communication Sp. z o.o.

ul. Jubilerska 10

04-190 Warszawa

D E C Y Z J A  Nr DK - 056/2011
Na podstawie art. 33 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii 
i telewizji (Dz.U. z 2011 r. Nr 43, poz. 226) oraz art. 155 ustawy 
z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego 
(Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), w związku z wnioskiem z dnia        2 listopada 2010 roku spółki International Communication Sp. z o.o. 
z siedzibą w Warszawie oraz w wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii                         i Telewizji Nr 629/2010 z dnia 21 grudnia 2010 roku
postanawia się
odmówić dokonania zmiany pkt I koncesji Nr 049/K/2010-R z dnia 
11 czerwca 2010 roku, wydanej spółce International Communication Sp. z o.o. 
z siedzibą w Warszawie, polegającej na zmianie nazwy programu - 
z obowiązującej dotychczas „Radio WAWA” na „Radio VOX FM Warszawa”.
U z a s a d n i e n i e
Spółka International Communication Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie uzyskała w dniu 11 czerwca 2010 roku koncesję na kolejny okres Nr 049/K/2010-R, na rozpowszechnianie programu radiowego pod nazwą „Radio WAWA”.
Pismem z dnia 2 listopada 2010 roku Koncesjonariusz wniósł o zmianę koncesji poprzez zmianę nazwy programu – z obowiązującej dotychczas „Radio WAWA” na „Radio VOX FM Warszawa”. Jak wynika z uzasadnienia przestawionego przez Koncesjonariusza, powodem zwrócenia się z przedmiotowym wnioskiem było wystąpienie przez spółkę Nadawca Sp. z o.o. – należącą do tej  samej grupy radiowej TIME – z wnioskiem o zmianę nazwy programu z „Radio VOX FM Warszawa” (program o charakterze społeczno-religijnym) na nazwę „WAWA Warszawa” wraz ze zmianą charakteru programu na wyspecjalizowany muzyczny. Następnie, jako uzupełnienie wniosku z dnia 2 listopada 2010 roku, Koncesjonariusz wraz z pismem z dnia 22 listopada 2010 roku przedstawił oświadczenie spółki Porozumienie Radiowe PLUS Sp. z o.o. z siedzibą 
w Warszawie (jako „właściciela znaku towarowego słowno – graficznego „VOX FM”) z dnia 22 listopada 2010 roku o wyrażeniu zgody spółce International Communication Sp. z o.o. na używanie ww. znaku towarowego w nazwie programu. Z oświadczenia ponadto wynika, że „(…) w stosunku do znaku towarowego nie toczy się żadne postępowanie.” 

KRRiT stwierdziła co następuje:

Odnosząc się do ww. wniosku spółki Nadawca Sp. z o.o., organ koncesyjny odmówił dokonania zmiany zgodnie z żądaniem Wnioskodawcy. Zdaniem organu koncesyjnego, zmiana taka byłaby radykalną zmianą koncesji i powinna się odbyć w innym trybie, tj. poprzez Ogłoszenie Przewodniczącego KRRiT i nowe postępowanie o udzielenie koncesji. Dodatkowo, za ww. stanowiskiem przemawia również fakt, iż w dotychczas prowadzonych postępowaniach KRRiT o udzielenie koncesji na program wyspecjalizowany zawierający m.in. muzykę polską, 
brały udział także inne podmioty, m.in. spółka Multimedia Sp. z o.o. z siedzibą 
w Krakowie, składając wnioski o:

- udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego pod nazwą 
„RMF PO POLSKU” o charakterze wyspecjalizowanym: tematyczno – muzycznym, poświęconym polskiej tradycji, historii, kulturze i muzyce dowolnego formatu, 
w którym udział utworów słowno – muzycznych wykonywanych w języku polskim w kwartalnym czasie nadawania miał stanowić 100% ogółu utworów słowno – muzycznych w programie. Wniosek został złożony w związku z Ogłoszeniem Przewodniczącego KRRiT z dnia 4 czerwca 2008 roku;
-  udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego pod nazwą 
„RMF PO POLSKU WARSZAWA” o charakterze wyspecjalizowanym muzyczno – historycznym, w którym miały być nadawane audycje słowne prezentujące wydarzenia historyczne, zjawiska i kierunki różnych dziedzin kultury w ujęciu historycznym i współczesnym a udział utworów słowno – muzycznych wykonywanych w języku polskim miał wynosić 70% kwartalnego czasu nadawania ogółu utworów słowno – muzycznych w programie. Wniosek został złożony 
w związku z Ogłoszeniem Przewodniczącego KRRiT z dnia 5 lutego 2010 roku. 
Według art. 155 kpa, decyzja ostateczna na mocy której strona nabyła prawo,       może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał lub przez organ wyższego stopnia,        jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji 
i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony.
Mając na uwadze powyższe, organ koncesyjny uznał, że zmianie nazwy sprzeciwia się interes społeczny, bowiem pozytywne rozpatrzenie przedmiotowego wniosku (wraz z odmową uwzględnienia wniosku spółki Nadawca Sp. z o.o. o czym była mowa powyżej) prowadziłoby do obecności dwóch programów radiowych 
o identycznej nazwie („Radio VOX FM Warszawa”), lecz o różnym charakterze (społeczno - religijnym i muzyczno - kulturalnym) co mogłoby wprowadzić słuchaczy w błąd co do charakteru nadawanego programu. Ponadto Wnioskodawca nie przedstawił dokumentu, który na gruncie obowiązującego prawa upoważnia 
do używania znaku towarowego pod nazwą „VOX FM”.
Wobec powyższego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w uchwale 
Nr 629/2010 z dnia 21 grudnia 2010 roku postanowiła jak na wstępie.
Zgodnie z art. 127 § 3 kpa, stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku                    o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii               i Telewizji w terminie czternastu dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Jan Dworak
Otrzymują:

1. International Communication Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie;
2. a/a.
PAGE  
2

