	[image: image1.png]



PRZEWODNICZĄCY
Krajowej Rady Radiofonii
i Telewizji
	
	Warszawa, dnia 9 stycznia 2009 roku

	
	
	„Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o.

Al. Piłsudskiego 11A
14 – 404 Łomża


D E C Y Z J A Nr DK – 018/2009
Na podstawie art. 154 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz w wykonaniu Uchwały Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr 614/2008 
z dnia 1 grudnia 2008 roku
postanawia się
uchylić decyzję Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji 
Nr DK-200/2008 z dnia 9 lipca 2008 roku w sprawie nakazania spółce 
„Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o. z siedzibą w Łomży, rozpowszechniającej na podstawie koncesji Nr 169/2004-R z dnia 16 lutego 2004 roku program radiowy o charakterze uniwersalnym pod nazwą „Radio ESKA Łomża”, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie obowiązków programowych. 
U z a s a d n i e n i e
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu w dniu 1 grudnia 2008 roku zapoznała się w wynikami monitoringu programu radiowego pod nazwą „Radio ESKA Łomża”, rozpowszechnianego przez spółkę „Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o. na podstawie koncesji Nr 169/P/2004-R z dnia 16 lutego 2004 roku i stwierdziła co następuje:
Analiza programu wyemitowanego w dniach 29 września – 5 października 2008 roku świadczy o realizacji przez Koncesjonariusza obowiązków programowych wynikających z koncesji. Program wyemitowany we wskazanym okresie zawierał, zgodnie z koncesją, różne rodzaje audycji tj. audycje informacyjne, publicystyczne, 
i rozrywkowe i muzyczne, co potwierdza realizację przez Koncesjonariusza uniwersalnego charakteru programu.
Analiza ta wykazała, że udział tematyki lokalnej w godzinach 6.00–22.00 stanowił 10% tygodniowego czasu nadawania i był zgodny z minimum, o którym mowa w koncesji. Przeprowadzony w ww. okresie monitoring wskazuje jednakże, że Koncesjonariusz nadal oznacza program w sposób nie w pełni zgodny z określonym w punkcie I koncesji używając na antenie częściej innych nazw niż zapisana w koncesji: „Radio ESKA” i „ESKA 88,8”.
W tej sytuacji po szczegółowej analizie sprawy, z uwzględnieniem poprawy działalności Koncesjonariusza w zakresie obowiązków programowych, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, zdecydowała o uchyleniu uchwały upoważniającej Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do wydania decyzji 
w sprawie nakazania spółce „Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zaniechania działań naruszających warunki koncesji w zakresie obowiązków programowych.
Na postawie art. 16 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzją ostateczną jest decyzja, na którą nie służy odwołanie w administracyjnym toku instancji. Zatem decyzja Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Nr DK-200/2008 z dnia 9 lipca 2008 roku jest decyzją ostateczną, gdyż nie służy na nią odwołanie w administracyjnym toku instancyjnym tylko jak przewiduje 
art. 47928  § 2 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43 poz. 296 z późń. zm.) w związku z art. 56 ust. 1 i 2 ustawy 
o radiofonii i telewizji – odwołanie do Sądu Okręgowego – Sądu Gospodarczego.
Zgodnie z art. 154 §1 Kodeksu postępowania administracyjnego decyzja ostateczna, na mocy której żadna ze stron nie nabyła prawa, może zostać w każdym czasie uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, lub przez organ wyższego stopnia, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony. 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uchylając w dniu 1 grudnia 2008 roku  uchwałę Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku, w punkcie dotyczącym spółki „Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o., uznała, że uchylenie decyzji Przewodniczącego Nr DK-200/2008 z dnia 9 lipca 2008 roku leży w interesie strony, gdyż spółka „Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o. nie zgadzając się z postanowieniami ww. decyzji wystąpiła w dniu 29 lipca 2008 roku do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Gospodarczego, za pośrednictwem Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, o uchylenie przedmiotowej decyzji.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dokonując uchylenia uchwały będącej podstawą zaskarżonej przez Koncesjonariusza decyzji uznała także, że uchylenie tej decyzji jest w interesie społecznym.
Koncesjonariusz, co zostało potwierdzone w wynikach monitoringu, przeprowadzonego w oparciu o materiał poemisyjny z okresu 29 września – 5 października 2008 roku, realizuje koncesję w zakresie uniwersalnego charakteru programu oraz  udziału tematyki lokalnej. Jedynie w zakresie sposobu oznaczania programu Koncesjonariusz działa nie w pełni zgodnie z obowiązkiem wynikającym z koncesji używając oprócz nazwy zapisanej w koncesji także innych nazw. Fakt ten nie może jednak stanowić wyłącznej podstawy do dalszego prowadzenia postępowania nakazowego.
W ocenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na skutek postępowania wszczętego w związku z wynikami monitoringu programu wyemitowanego w dniach 
18 – 24 czerwca 2007 roku Koncesjonariusz dostosował rozpowszechniany program do wymogów koncesji, a zatem nastąpiło osiągnięcie stanu zgodnego 
z wynikiem rozstrzygnięcia postępowania koncesyjnego. Udzielenie koncesji nastąpiło po dokonaniu przez organ koncesyjny oceny zgodności jego zamierzeń, 
w kontekście sposobu realizacji zadań wynikających z art. 1 ust.1 ustawy 
o radiofonii i telewizji, z uwzględnieniem stopnia realizacji tych zadań przez innych nadawców działających na tym obszarze.
Wobec faktu uchylenia, uchwałą Nr 614/2008 z dnia 1 grudnia 2008 roku, przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji części uchwały Nr 689/2007 z dnia 6 grudnia 2007 roku, która stanowiła podstawę do wydania decyzji DK-200/2008 z dnia 
9 lipca 2008 roku, należało postanowić jak na wstępie.
Zgodnie z art. 127 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego stronie przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy do Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w terminie czternastu dni od daty otrzymania niniejszej decyzji.

Witold Kołodziejski
W załączeniu:
1. Wyniki monitoringu programu wyemitowanego w dniach 29 września – 5 października 2008 roku.
Otrzymują:
1.
„Łomżyńska Agencja Informacyjna” Sp. z o.o. z siedzibą w Łomży;
2.
a/a.
2
2

