Sprostowanie
w związku z artykułem red. Agnieszki Kublik „To ojciec Rydzyk stoi za karą dla TVN24?”                                              (Gazeta Wyborcza z 27.12.2017 r., str.7)

W związku z artykułem red. Agnieszki Kublik „To ojciec Rydzyk stoi za karą dla TVN24?” oraz firmującym go tytułem prasowym (Gazeta Wyborcza z 27.12.2017 r., str.7), Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oświadcza, że
· tekst red. A. Kublik i jego tytuł opublikowany w Gazecie Wyborczej kształtuje fałszywą opinię, jakoby Krajowa Rada Radiofonii  i Telewizji  nie była organem niezależnym i samodzielnym przy podejmowaniu decyzji o nałożeniu kary na TVN24;
· artykuł zawiera niedopuszczalne insynuacje, jakoby o. dr Tadeusz Rydzyk wywierał wpływ na decyzję KRRiT w sprawie ukarania TVN24 
· [bookmark: _GoBack]zgodnie z ustawą z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji (Dz. U. poz. 1414 z 2017 roku), członkowie KRRiT w granicach określonych jej przepisami, sprawują kontrolę działalności nadawców, zaś decyzje są podejmowane na podstawie indywidualnej, własnej oceny stanu faktycznego i prawnego oraz zgodnie z zasadą  własnej odpowiedzialności.




                                                                          Rzecznik Prasowy KRRiT
                                                                               Teresa Brykczyńska
